Цифрові технології в освіті

Рівень вищої освіти: другий (магістерський)

Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»

Освітньо-професійнапрограма: Педагогіка вищої школи. Андрагогіка

Статус: нормативна.

Форма навчання: заочна

Рік, семестр: 1 рік, 2 семестр

Викладацький склад: Махиня Т.А., кандидат педагогічних наук, доцент

Мова викладання: українська

Мета навчальної дисципліни «Цифрові технології в освіті» полягає у формуванні у здобувачів вищої освіти цифрової компетентності, що охоплює:

  • здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси;
  • вміння застосовувати цифрові технології для організації, персоналізації та оптимізації освітнього процесу з урахуванням сучасних викликів та інновацій;
  • орієнтацію в інформаційному просторі, пошук, критичне оцінювання та використання інформації у професійній діяльності.

Основними завданнями навчальної дисципліни є:

  • розвиток навичок ефективної роботи з цифровими інструментами, що забезпечують якісне управління освітнім середовищем, сприяють інтерактивному та адаптивному навчанню, а також підтримують професійний розвиток і конкурентоспроможність майбутніх фахівців у сфері освіти;
  • формування вміння ефективно використовувати сучасні цифрові технології для створення, адаптації та застосування цифрових освітніх ресурсів у професійній діяльності.
  • удосконалення навичок роботи з інструментами Google для підвищення ефективності викладацької діяльності, забезпечення якісної комунікації та колаборації учасників освітнього процесу;
  • оволодіння навичками пошуку, обробки та аналізу інформаційних потоків.

Зміст дисципліни. Цифрове суспільство та трансформація освіти. Цифрове освітнє середовище закладу освіти. Організація освітнього процесу в умовах цифровізації. Використання інструментів Google Workspace for Education (Google Classroom, Drive, Docs, Sheets, Slides, Meet, Forms, Sites, Calendar, Keep, Jamboard) в освітньому процесі для підвищення його. Цифрові освітні ресурси для організації інтерактивної взаємодії та оцінювання здобувачів освіти. Універсальний дизайн та компенсаторні технології для навчання здобувачів із особливими освітніми потребами. Управління та організація спільного використання електронних ресурсів у командній роботі. Цифрові технології для професійного розвитку та ефективної комунікації. Використання цифрових сервісів, освітніх серіалів та масових відкритих онлайн курсів для планування розвитку власної цифрової компетентності. Тенденції, виклики та перспективи цифровізації науки, переваги використання цифрових технологій у дослідницькій діяльності. Сервіси для пошуку та збору даних із відкритих джерел, автоматизованого аналізу великих даних. Цифрові платформи для наукової співпраці, їх роль у міжнародній науковій співпраці, створенні міждисциплінарних дослідницьких команд.

Обсяг курсу – 150 годин, що відповідає 5.0 кредитам ЄКТС.

Форма підсумкового контролю – екзамен.