Керівник навчального закладу
Рівень вищої освіти: другий (магістерський)
Галузь знань: 07 «Управління та адміністрування».
Спеціальність: 073 «Менеджмент».
Освітньо-професійна програма: «Управління навчальним закладом»
Статус : основна
Форма навчання: заочна
Рік, семестр: 1 рік, 1-2 семестр.
Викладацький склад: Тимошко Г.М. – доктор педагогічний наук, професор кафедри педпгогіки, адміністрування і соціальної роботи.
Мова викладання: українська
Мета навчальної дисципліни полягає у розширенні та поглибленні знань магістрів з теорії управління закладами освіти в сучасних умовах реформування освіти, враховуючи специфіку закладу освіти та рівень компетентності керівників в управлінській діяльності. Мета навчального курсу передбачає моделювання особистості сучасного керівника закладу освіти з властивими йому особистісними та професійними якостями.
Основні завдання навчальної дисципліни полягають у позиціонуванні концептуальних питань вивчення складових моделювання особистості сучасного керівника закладу освіти; у прагненні допомогти студентам зрозуміти та розкрити нові можливості, які притаманні сучасному керівнику закладу освіти в Україні; позитивно вплинути на формування управлінської логіки та культури професійної діяльності в умовах закладу освіти; формування готовності до співпраці в умовах партнерської взаємодії з іншими закладами освіти; здійснити допомогу у формуванні професіограми сучасного керівника закладу освіти. За допомогою контрольних завдань, виконання вправ студентам надається можливість удосконалювати свої теоретичні знання. Під час вивчення курсу студенти навчаються аналізувати проблеми, які найчастіше зустрічаються в діяльності керівника закладу освіти та мають можливість утримати додаткову інформацію, щодо вирішення управлінських проблем у закладі освіти.
Основні завдання навчальної дисципліни дати магістрантам ґрунтовні і системні знання з усіх тем навчальної дисципліни, диференціюючи їх як:
- методичні – розвиток управлінського мислення, здатності до аналізу управлінських ситуацій;
- пізнавальні - вивчення теоретичних основ управління дошкільними, загальноосвітніми, професійно-технічними, закладами вищої освіти;
- практичні - формування готовності до управління закладами освіти.
Студенти мають набути певних загальних компетентностей :
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Здатність мотивувати людей та прогнозувати спільну мету.
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність до абстрактного та критичного мислення, аналізу та синтезу.
В процесі вивчення навчальної дисциплінистуденти мають набути також певних
фахових компетентностей :
- Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій з менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
- Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
- Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя , ефективного тайм-менеджменту та самоменеджменту.
- Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів освітньої організації.
- Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
- Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми.
- Здатність розробляти проекти, управляти ними, позиціонувати ініціативу та підприємливість.
- Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
- Здатність аналізувати й структурувати проблеми освітньої організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
- Здатність до управління освітньою організацією та її розвитком.
- Здатність планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження, презентувати їх результати.
- Здатність застосовувати основи педагогіки і психології в освітньому процесі у закладах вищої освіти.
- Здатність до самостійного опанування новими знаннями, використання сучасних освітніх та дослідницьких технологій у сфері менеджменту.
- Здатність формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати математичні та комп’ютерні моделі, застосовувати статистичні методи і моделі для аналізу об’єктів і процесів у сфері менеджменту.
У результаті вивчення навчального курсустуденти повинні знати:
- основні функції управління;
- науково-теоретичні основи процесу управління;
- форми та методи управління в освіті;
- суть системного, ситуаційного, атрибутивного, поведінкового підходу в управлінні закладами освіти різного типу;
- технології управління закладом з урахуванням особливостей його функціонування;
уміти:
- володіти понятійним апаратом щодо керівництва та управління закладом освіти;
- формувати мету і завдання управління;
- володіти методикою аналізу, синтезу, планування, контролю, розробки технології управлінської діяльності закладами освіти різного типу;
- формувати навички з прийняття управлінського рішення;
- аналізувати літературу з проблем управління та керівництва закладом освіти;
- формувати організаційну культуру керівника закладу освіти.
Зміст дисципліни
Курс дисципліни " Керівник навчального закладу" націлений на оволодіння студентами знань і вмінь, необхідних для організації управлінської діяльності у закладах освіти. У процесі вивчення курсу студенти набувають необхідних знань та умінь щодо особливостей контракту, за яким здійснюється прийом на роботу керівника закладу освіти;усвідомленнявимог до керівника закладу освіти та його професійної діяльності; управління закладами освіти з урахуванням їх типів та особливостей функціонування ; вивчення системи управління закладами загальної середньої освіти; формування організаційної культури керівника закладу освіти.
Предмет вивчення навчальної дисципліни: Моделювання особистості керівника ЗО.
Обсяг курсу – розраховано на 20 годин аудиторних занять (10 лекційних та 10 практичних) та 130 години самостійної роботи. Усього 150 годин, що відповідає 5.0 кредитам ЄКТС.
Форма підсумкового контролю – іспит.