Педагогічна майстерність викладача вищої школи

Рівень вищої освіти: другий (магістерський)

Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»

Освітньо-професійнапрограма: Педагогіка вищої школи. Андрагогіка

Статус: нормативна.

Форма навчання: заочна

Рік, семестр: 1 рік, 2 семестр

Викладацький склад: Махиня Т.А., кандидат педагогічних наук, доцент

Мова викладання: українська

Основна мета вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність викладача вищої школи»полягає в формуванні у студентів потреб професійного розвитку, підвищення професійної культури та педагогічної майстерності на умовах засвоєння технологій самоорганізації педагогічної діяльності.

Основні завдання вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність викладача вищої школи» полягають в:

  • формуванні у студентів педагогічної майстерності як комплексу властивостей особистості викладача, що забезпечує високий рівень самоорганізації педагогічної діяльності;
  • ознайомленні з механізмами творчої самореалізації в професійній діяльності та шляхами професійного самовдосконалення;
  • організації професійно-педагогічної діяльності як розвиваючої взаємодії;
  • ознайомленні з новаторським педагогічним досвідом, шляхом створення потртфоліо викладача.

Зміст дисципліни. Поняття педагогічної діяльності, її структура та специфіка. Основні напрями та функції діяльності викладача вищої школи. Вимоги до викладачів вищої школи, їх права та обов’язки. Виклики, що постають перед викладачем у контексті цифровізації та глобалізації освіти. Нормативно-правове регулювання діяльності викладача вищої школи. Основні напрями та ролі викладача у цифрову епоху. Поняття, структура, критерії та рівні педагогічної майстерності. Професійна компетентність викладача як основа його педагогічної майстерності. різновиди та елементи педагогічної техніки. Методи і прийоми активізації навчальної діяльності дорослих. Механізми формування особистого іміджу та цифрового бренду викладача. Поняття «педагогічна техніка». Зовнішня і внутрішня педагогічна техніка викладча вищої школи. Сутність поняття конфлікту та класифікація педагогічних конфліктів. Педагогічна взаємодія. Форми педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу в системі вищої школи. Стилі педагогічної взаємодії. Конфлікти у педагогічній взаємодії викладача вищої школи, їх функції та шляхи розв’язання.

Обсяг курсу – 120 годин, що відповідає 4.0 кредитам ЄКТС.

Форма підсумкового контролю – екзамен.