Здобувачі групи СР-24-Д1 успішно склали залік з дисципліни "Штучний інтелект в освіті"

Здобувачі групи СР-24-Д1 успішно склали залік з дисципліни "Штучний інтелект в освіті"

15 листопада у рамках залікової сесії магістрантів денної форми навчання освітньо-наукової програми «Соціальна робота. Соціальна реабілітація» кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП ДЗВО "Університет менеджменту освіти" НАПН України (гарант – доктор педагогічних наук, професор Ганна Юріївна КРАВЧЕНКО ) здобувачі групи СР-24-Д1 підводили підсумки вивчення дисципліни «Штучний інтелект в освіті» (автор та викладач курсу – кандидат педагогічних наук, професор Тетяна Анатоліївна МАХИНЯ)

Завершення курсу проходило у формі презентації творчих проєктів, у межах яких здобувачі продемонстрували практичне застосування сучасних інструментів штучного інтелекту у професійній діяльності майбутнього соціального працівника.

Зокрема, упродовж навчання студенти опанували комплекс інноваційних AI-інструментів, які допомагають планувати, комунікувати, аналізувати та створювати соціальні ініціативи у цифровому середовищі, зокрема генеративні мовні моделі ChatGPTGeminiPerplexity і Claude – для генерації текстів та аналітики; Gamma і Canva - для створення інтерактивних презентацій; Leonardo.AI та Napkin.AI – для створення інфографіки та схем; Kazka.fun – для сторітелінгу; Suno.AI – для генерації музики й подкастів; NotebookLM – для аналізу наукових джерел та персоналізації навчання, Padlet – для організації спільної інтерактивної роботи тощо.

Презентовані під час заліку проєкти охопили питання:

  • · Як цифровізація, демографічні виклики та штучний інтелект змінюють роль соціального працівника?
  • · Як АІ трансформує соціальну роботу та змінює підходи до навчання соціальних працівників?
  • · Як АІ може допомогти у процесі моделювання програм підтримки вразливих груп населення?

Підводячи підсумки вивчення курсу, ще раз підкреслимо, що незважаючи на велику кількість інструментів АІ, важливо не лише вміти їх технічно застосовувати, а й усвідомлювати їхню роль у розвитку критичного мислення, етичного підходу та людяності у професійній діяльності. Використання АІ має стати не самоціллю, а засобом підсилення аналітичних, комунікативних і креативних компетентностей майбутніх соціальних працівників, які покликані допомагати людям у цифрову епоху, зберігаючи головну цінність – людське обличчя соціальної роботи.

Відеоілюстрація, створена засобами NotebookLM, частково припіднімає завісу лаштунків навчання та дає відповідь на питання: як інновації допомагають підсилити гуманістичну місію професії, зробити соціальну допомогу адреснішою, доступнішою і сучаснішою?

Майбутнє соціальної роботи