Участь кафедри економіки, підприємництва та менеджменту у методологічному семінарі «Концептуальні засади розвитку освіти дорослих: світовий досвід, українські реалії і перспективи»
15 листопада 2018 року викладачі кафедри економіки, підприємництва та менеджменту взяли участь у методологічному семінарі «Концептуальні засади розвитку освіти дорослих: світовий досвід, українські реалії і перспективи», який відбувся в Національній академії педагогічних наук України
У даному заході взяли участь понад 200 осіб, серед яких – дійсні члени (академіки) і члени-кореспонденти НАПН України, педагогічні, науково-педагогічні працівники вітчизняних і зарубіжних закладів вищої і післядипломної освіти, педагоги загальноосвітніх шкіл, професійних (професійно-технічних) закладів освіти, працівники навчально-методичних і науково-методичних центрів професійно-технічної освіти, закладів фахової передвищої освіти, представники громадських організацій, центрів освіти дорослих, працівники інститутів НАПН України, аспіранти, докторанти.
Метою семінару булосприяння формуванню єдиного простору для професійної взаємодії та обміну досвідом, консолідації зусиль провайдерів освітніх послуг для дорослих, визначення перспектив розвитку формальної і неформальної освіти різних категорій дорослого населення в Україні.
На двох пленарних і п’яти секційних засідань обговорювалися проблеми філософії неперервної освіти – освіти впродовж життя та особливості освіти дорослих як чинника інноваційного розвитку держави в умовах глобалізаційних та євроінтеграційних процесів. Учасники семінару дискутували з питань формування інноваційної людини з притаманними їй інноваційним типом мислення й здатністю навчатися впродовж життя.
Пленарне засідання семінару було присвячено висвітленню різних аспектів розвитку освіти дорослого населення в Україні та за кордоном. З основною доповіддю «Розвиток освіти дорослих: сучасні реалії, тенденції і перспективи» виступила Лук’янова Л.Б., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. На особливостях освіти дорослих у Польщі було акцентовано увагу Шльосеком Ф. – доктор хаб., професором, директором Інституту педагогіки Академії спеціальної педагогіки ім. Марії Ґжеґожевської у Варшаві, головою Наукового товариства Польща – Україна, зарубіжним членом Національної академії педагогічних наук України. Переклад здійснено Андрощук І.М. – кандидатом педагогічних наук, доцентом, провідним науковим співробітником відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Психологію структурування внутрішнього світу особистості в освіті дорослих окреслено у доповіді Максименка С.Д. – доктора психологічних наук, професора, дійсного члена (академіка) НАПН України, академіка-секретаря Відділення психології, вікової фізіології та дефектології. Результати аналізу тенденцій розвитку професійної компетентності державних службовців висвітлено Ващенком К.О. – доктором політичних наук, професором, членом-кореспондентом НАПН України, професором кафедри державного управління Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Особливості розвитку особистості зрілого віку в реаліях сьогодення було охарактеризовано у виступі Беха І.Д. – доктора психологічних наук, дійсного члена (академіка) НАПН України, директора Інституту проблем виховання НАПН України. Обґрунтування доцільності упровадження експірієнс-технологій в освіті дорослих було висвітлено у доповіді Сорочан Т.М. – доктора педагогічних наук, професора, директора Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. На сутності професійного розвитку персоналу в умовах внутрішньофірмового навчання наголошено у доповіді Бородієнко О.В. – доктора педагогічних наук, доцента, завідувача лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. З особливостями професійних кваліфікаці для цілей освіти й навчання дорослих учасників конференції ознайомив Колишко Р.А. – кандидат юридичних наук, директор Інституту професійних кваліфікацій. Призначення просвітництва було візуалізовано у доповіді Кушерця В.І. – доктора філософських наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, віце-президента Товариства «Знання» України, президент Університету сучасних знань. Антропософські ідеї оновлення освіти дорослих візуалізовано у доповіді Іонової О.М. – доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри природничо-математичних дисциплін Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.
Під час семінару було обговорено сучасний стан і перспективні напрями розвитку просвітницької діяльності громадських організацій як важливої складової освіти дорослих.
Учасники семінару висловлювали ідеї щодо актуальності подальшого здійснення фундаментальних і прикладних міждисциплінарних наукових досліджень з освіти дорослих в Україні.
За матеріалами методологічного семінару було опубліковано збірник наукових статей (http://lib.iitta.gov.ua/712504/), а за підсумками обговорення доповідей обґрунтовано відповідні рекомендації (http://lib.iitta.gov.ua/712507/) на загальнодержавному, регіональному рівнях і рівні закладів освіти, а також за концептуальним, організаційнопедагогічним, інформаційним, міжнародним напрямами.