ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ
Рівень вищої освіти:
- другий (магістерський)
- третій (освітньо-науковий)
Галузь знань: без обмежень
Спеціальність: без обмежень
Освітньо-наукова програма: без обмежень
Статус: ВК – дисципліна вільного вибору здобувачів вищої освіти
Форма навчання: заочна
Рік, семестр: 2-й рік навчання
Викладацький склад: В. М. Івкін, кандидат психологічних наук, доцент кафедри публічного управління і проектного менеджменту
Мова викладання: українська
Мета навчальної дисципліни. Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія управління» є ознайомлення слухачів з психологічними особливостями процесу управління і закономірностями соціальної взаємодії в організації, а атакож особливостями застосовування методів психологічного дослідження в роботі з персоналом.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- ознайомлення з теоретичними підходами, експериментальними та прикладними дослідженнями в галузі психології управління;
- оволодіння методами психодіагностики в роботі з персоналом організації;
- засвоєння основних психологічних закономірностей управлінської діяльності, лідерства та керівництва;
- опанування методами саморегуляції та технологіями формування організаційної культури;
- оволодіння навичками постановки і вирішення дослідницьких завдань в галузі психології управління
- оволодіння знаннями, які відображають зміст і структуру управління;
- усвідомлення ролі та значущості психологічних компонентів;
- набуття умінь і навичок ефективного вирішення психолого-управлінських проблем;
- розвиток потреби до самостійного вивчення психологічної літератури.
Зміст дисципліни.
- історія розвитку і основний зміст предмету психології управління;
- категоріальний апарат, необхідний для аналізу і прогнозування процесів, що протікають в організаціях;
- концепція діяльності та її прикладне застосування щодо управління в різних сферах діяльності людини;
- сучасні теорії психології управління в різних типах організацій;
- структура управління в організації, систему мотивації та стимулювання, а основних організаційних процесів;
- науково-практичні підходи до вирішення практичних завдань в контексті самоуправління, управління колективом та організацією;
- особливості постановки і вирішення дослідницьких завдань в галузі психології управління
- основи підвищення результативності реалізації загальних функцій управління з урахуванням впливу психологічних факторів;
- особливості активності людини й регуляції її поведінки в організації;
- структура і методика розвитку особистості менеджера в організації;
- психологія керівництва й лідерства;
- специфіка міжособистісних відносин в організації та психології управлінського впливу;
- психологічні аспекти реалізації загальних функцій управління (планування, організовування, мотивування й контролювання);
- психологічні основи інформаційного забезпечення управління, комунікативної компетентності й прийняття рішень;
- психологічні аспекти організації праці та професійної діяльності;
- ролі соціально-психологічної служби у процесі вдосконалення системи управління
Обсяг курсу –90 годин, що відповідає 3.0 кредитам ЄКТС.
Форма підсумкового контролю – залік.