Стратегічне управління та управління змінами
Рівень вищої освіти: другий (магістерський)
Галузь знань: 28 Публічне управління та адміністрування
Спеціальність: 281 Публічне управління та адміністрування
Освітньо-професійна програма: Публічне управління та адміністрування
Статус: ОК.5 - дисципліна циклу обов’язкових освітніх компонент
Форма навчання: заочна
Рік, семестр: 1, 2
Викладач: Дегтярьова І.О., д. держ. упр, професор, професор кафедри публічного управління і проектного менеджменту
Мова викладання: українська
Мета навчальної дисципліни полягає у розвитку системних знань та умінь щодо здійснення стратегічного управління на національному, регіональному та місцевому рівнях публічного управління, а також управління змінами на організаційному рівні.
Основні завдання навчальної дисципліни:
- формування базових знань щодо здійснення стратегічного управління в системі публічного управління;
- розвиток знань щодо процедур розроблення стратегічних документів на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях;
- розвиток вмінь генерування нових ідей для вироблення стратегічних рішень;
- розвиток знань та вмінь щодо управління змінами в діяльності публічних організацій.
Здобувачі вищої освіти мають розвинути загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення, зокрема стратегічні.
ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здобувачі вищої освіти мають набути також спеціальні (фахові) компетентності:
СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Стратегічне планування та управління змінами в публічному управлінні» здобувачі вищої освіти повинні навчитися:
РН06: Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур
у тому числі знати:
- сутність стратегічного підходу до управління; значення стратегічного управління та планування в системі публічного управління;
- концепції стратегічного управління;
- складові процесу стратегічного управління; як забезпечувати комплексний підхід до розробки національних/регіональних програмних документів щодо розвитку публічного управління;
- складові системи стратегічного управління в Україні;
- документи стратегічного планування, визначені законодавством;
- основні цілі та завдання державної стратегії регіонального розвитку;
- особливості регіональних стратегій розвитку;
- технології стратегічного управління; алгоритм формування системи стратегічних цілей і завдань
- форми участі громадськості у стратегічному плануванні;
- порядок реалізації стратегій розвитку; програми і проєкти як інструментарій реалізації стратегії розвитку громад і територій;
- порядок розроблення, затвердження та виконання регіональних цільових програм, прогнозних документів;
- організаційно-правові основи просторового планування розвитку громад та територій;
- змістові складові моніторингу і оцінювання в стратегічному управлінні;
- порядок здійснення стратегічної екологічної оцінки стратегії розвитку регіону;
- підходи до управління змінами у сучасних соціально-економічних системах;
- напрями адаптації організації до змін;
- прояви і причини спротиву змінам, підходи та засоби його подолання;
- сутність стратегічних змін;
- сутність бенчмаркінгу і реінжинірингу для змін.
РН07: Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи
у тому числі вміти:
- проводити системний аналіз у стратегічному управлінні;
- вміти генерувати ідеї для стратегічного розвитку та аргументувати стратегічні рішення.
Обсяг курсу – 180 годин, що відповідає 6.0 кредитам ЄКТС.
Форма підсумкового контролю – екзамен.