Вища та прикладна математика
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки; 07 Управління та адміністрування
Спеціальність: 051 Економіка; 073 Менеджмент
Статус: ОК.9 - дисципліна циклу обов’язкових освітніх компонент
Форма навчання: денна, заочна
Рік, семестр: 1, 2-3
Викладацький склад: Дубініна В.В., к. пед. н, доцент, доцент кафедри публічного управління і проектного менеджменту
Мова викладання: українська
Мета навчальної дисципліни.
Мета навчальної дисципліні полягає у формуванні у здобувачів вищої освіти базових математичних знань для вирішення завдань у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання економічних задач, що виникають у процесі управління.
Основними завданнями навчальної дисципліни є:
- виконання дій над векторами, матрицями, обчислення визначників;
- розв'язування систем лінійних рівнянь;
- дослідження форм і властивостей прямих та площин, кривих і поверхонь другого порядку;
- знаходження границі степенево-показникових функцій;
- дослідження функції за допомогою диференціального числення;
- здійснення інтегральних числень;
- дослідження числових та ступеневих рядів;
- розв'язування диференціальних рівнянь першого та вищих порядків;
- побудови та використання економіко-математичних моделей;
- використання стандартного програмного забезпечення для аналізу ймовірнісних процесів та статистичної обробки даних;
- обробки симплекс таблиць;
- складання початкових планів розподільчого типу;
- аналізу конфліктних ситуацій;
- самостійного освоєння програмних засобів за допомогою літератури та вбудованих довідкових систем або навчаючих програм.
Здобувачі вищої освіти мають набути загальних компетентностей:
ЗК03. Здатність до абстрактного мислення , аналізу, синтезу.
Програмні результати навчання:
РН06. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
Програмні результати навчання
Знання:
- основи наукових досліджень, методики розвитку особистості;
- методики навчання математичних дисциплін;
- методики роботи з колективом;
- навички критичного мислення;
- навички логічного, послідовного й аргументованого викладу думки;
- навички самонавчання та самоорганізації;
- навички усної та письмової комунікації українською та англійською мовами.
Когнітивні уміння та навички з предметної області:
- вирішувати завдання, що відповідають професійній кваліфікації;
- застосовувати отримані знання при розв’язанні професійних задач;
- вміти аналізувати власну діяльність, з метою її удосконалення та підвищення своєї кваліфікації;
- володіти основними поняттями математики, вміти використовувати математичний апарат при вивченні і кількісному описі реальних процесів і явищ, мати цілісне уявлення про математику як науку, її місце в сучасному світі і в системі наук;
- здійснювати науково-дослідну діяльність.
Практичні навички з предметної області,здатності:
- аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий досвід;
- систематично підвищувати свою професійну майстерність;
- використовувати новітні освітні технології, програмне забезпечення й сучасні технічні засоби навчання у майбутній професійній діяльності;
- на практиці застосовувати знання в області охорони праці на підприємстві;
- стежити за сучасними тенденціями науки в галузі менеджменту та економічних теорій, уявляти їхню сутність та враховувати в професійній діяльності;
- передбачати труднощі, які можуть виникати в професійній діяльності та виробляти прийоми їх уникнення й попередження;
- здатність здійснювати експериментальні та спостережувальні дослідження, аналізувати отримані дані;
- здатність використовувати інноваційні методики математики у розв’язанні практичних економічних завдань на підприємстві.
- уміння формулювати завдання математично у словесній формі з метою полегшення їх аналізу і розв’язування;
- здатність використовувати комп’ютерні технології під час розв’язування економічних задач;
- визначення залежностей між параметрами стану та управління;
- побудова об’єктивно обґрунтованих економіко-математичних моделей (або систем цих моделей) оптимізації діяльності економічного об’єкта;
- побудова об’єктивно обґрунтованих економіко-математичних моделей (або систем цих моделей) оптимізації діяльності економічного об’єкта
- забезпечення необхідними методами пошуку оптимальних розв’язків за допомогою побудованих моделей.
Соціальні, м'які навички
- здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
Обсяг курсу – 120 годин, що відповідає 3.0 кредитам ЄКТС.
Форма підсумкового контролю – залік.
Робоча програма навчальної дисципліни «Вища та прикладна математика»
СИЛАБУС навчальної дисципліни «Вища та прикладна математика»