Москальова Алла Степанівна

Москальова Алла Степанівна

Доцент кафедри
кандидат психологічних наук

ResearcherID
http://www.researcherid.com/rid/D-9923-2019

ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0003-0213-0434

Профіль вченого у Google Scholar
https://scholar.google.com.ua/citations?user=4zZawkEAAAAJ&hl=uk

Сторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України
http://lib.iitta.gov.ua/cgi/stats/report/authors/de93fabd92788bee7d4703ab27566710/

Досвід роботи. Трудовий стаж отримала безпосередньо в закладах освіти та за спеціальністю – практична психологія (1975-2001 рр.).

З 2001 р. працюю в Центральному інституті післядипломної освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, де проходила ступені професійного зростання, займаючи посади доцента, професора.

Освіта:

  • Київський національний університет ім. Т. Г. Шевченка, спеціальність:  філософ, викладач філософських дисциплін (1983 р.).
  • Новосибірський державний педагогічний інститут, спеціальність: практичний психолог (1992 р.).
  • Національний університет «Києво-Могилянська Академія», спеціальність: практична соціальна робота (1999 р.).

Тема дисертації

  • У 2004 р. захистила кандидатську дисертацію за темою: «Формування психологічної культури дівчат-підлітків в умовах позашкільного навчально-виховного закладу» за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
  • У 2006 р. рішенням Атестаційної колегії присвоєно вчене звання доцента кафедри психології, а також підтверджено рівень доктора філософії з психології (PhD.).

Громадська активність

Керівництво Центром психологічного консультування «ДІАЛОГ» (на громадських засадах, з 2006 р. (http://umo.edu.ua/centr-psikhologhichnogho-konsuljtuvannja-dialogh).

Організатор Всеукраїнських конкурсів творчих робіт: «Світ буде іншим. Ким я себе бачу у новій реальності» (2023), «Збережи та віднови свої позитивні емоції, почуття та психічні стани» (2024); Всеукраїнської акції творчих робіт «Свято добрих справ» (2024).

Керівництво (консультування) дисертації на здобуття наукового ступеня :

1. Саврасова-В'юн Тетяна Олександрівна кандидат психологічних наук, спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, тема: «Психологічні особливості розвитку громадянської активності старшокласників», 2013 р., ДК № 015645, 04.07.2013, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

2. Гончарова Лариса Анатоліївна кандидат психологічних наук, спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, тема: «Психологічні чинники розвитку творчої активності людей похилого віку», 2017р. ДК № 043097 від 26 червня 2017 року.
3. Балахтар Катерина Сергіївна, доктор філософії (PhD),  спеціальність 053 – психологія, тема: «Особливості впливу креативності
на суб’єктивне благополуччя викладачів іноземних мов закладів вищої освіти», 2021р., № 1017,  27.09. 2021, Міністерство освіти і науки України.
 

Наукова діяльність

  • Відповідальний виконавець НДР кафедри «Психологічні чинники суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій» (2017-2021 рр., державний реєстраційний номер 0117U006772). Підтема: Особистісний потенціал як чинник суб’єктивного благополуччя персоналу освітньої організації.
  • Відповідальний виконавець НДРкафедри «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» (ДР № 0120U104637, 2020-2025 рр.),

теоретичний етап наукового дослідження. Підтема: Особистісний потенціал трансформації професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти».

Стажування та програми підвищення кваліфікації

  • Міжнародне стажування: у Європейському інституті післядипломної освіти. м.Подгайськ, Словацька Республіка, «Економічні, соціальні та інформаційні аспекти європейських інформаційних процесів», 2018, Сертифікат 3 кредита/180 год.
  • Міжнародне стажування: FUNDRAISING AND ORGANIZATION OF PROJECT ACTIVITIES IN EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS: EUROPEAN EXPERIENCE. (Internship period: from September 11 to October 17, 2021 Series and registration number: SZFL-000789).
  • Підвищення кваліфікації – Lublin, Rebublic of Poland, in the intarnational skills development (the webinar) on the theme «The use of distance tools of learning for training of specialists of such specialities as psychology and low enforcement activity on the example of zoom and moodle platforms». Is 1,5 ECTS credits (45 hours), сертифікат: ES № 4150/2021 15.02.2021.
  • ПК в УМО за категорією: «Науково-педагогічні працівники університетів, академій, інститутів», (06.04-0611.2020 р.) Свідоцтво СП №358360447/2316-20, 180 год.
  • ПК в УМО за категорією: «Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання університетів, академій та інститутів» (15.05-15.12.2023 р.); Свідоцтво СП 358360447/3009-23, 180 год.
  • Програма «Технології психологічної підтримки особистості та організації в умовах війни» 15 hours / 0,5 ECTS credits, 2022), УАОПП, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Нагороди чи відзнаки:

Нагороджена знаком «Ушинський К.Д.», почесна відзнака «За звитяжну працю у сфері післядипломної і педагогічної освіти»

Перелік друкованої продукції (за останні п”ять років)

Навчальні посібники

  • Москальова А. С., Москальов М. В. Психодіагностика в освітньому процесі: навч. посіб. для слухачів курсів підвищ. кваліфікації системи післядиплом. освіти; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. Київ: ТОВ «Інтерконтиненталь-Україна», 2019. 290 с.

Статті у фахових вітчизняних виданнях

  • Москальова А.С. Гуменюк І. А. Програма розвитку особистісного потенціалу вчителів і результати її впровадження в умовах реформування початкової школи. Наукові перспективи. № 12 (18) 2021. С.434-443. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2021-12(18). Категорія Б у галузі психології.
  • Москальова Алла, Москальов Максим., Ляска Оксана. (2023).  Аналіз методів самопідтримки та саморегуляції для збереження психологічного благополуччя в умовах стресу та навантаження. Вип 10 (40). Наукові перспективи (Naukovì perspektivi), 2023. С. 811-823. DOI:

https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-10(40)-811-823. Категорія Б у галузі психології. Категорія Б у галузі психології.

  • Алла Москальова, Ірина Гуменюк. (2023) Організаційно-професійні особливості особистісного потенціалу вчителів початкової школи. Kyiv journal of modern psychology and psychotherapy no 2 (6), 2023, С.60-69.  Категорія Б у галузі психології.
  • Осадча Л.А., Кузнецова О.А., Москальова А.С. (2024). Психологічні чинники подолання кризових ситуацій та їхній вплив на особистісний розвиток у дорослому віці. Габітус. Вип.64. 70-74. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2024.64.11. Категорія Б у галузі психології.
    • · Ольга Сидорович, Алла Москальова, Олександра Гринчук. (2024).

Психологічна резильєнтність як чинник подолання кризових ситуацій у дорослому віці: механізми та вплив на особистий розвиток. № 10 (44) (2024): Перспективи та інновації науки. Категорія Б у галузі психології.

http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/15644

  • Москальова А.С., Москальов М.В.(2019). Дослідження особливостей професійних мотивів керівників закладів загальної середньої освіти до саморегуляції в професійній діяльності. Рsychological journal. Vol.5.  Iss. 12.  2019.  р.236-248.
  • Москальова А.С., Москальов М.В. Розвиток психологічної культури керівників закладів загальної середньої освіти для їхнього особистого благополуччя. (2020). Вісник післядипломної освіти.  2020. Вип. 11(40). С. 96-112. URL: https://doi.org/10.32405/2522‐9931/2522‐9958‐2020‐11(40). 

Статті у наукометричних виданнях

  • Zavalevskyi, Y., Flyarkovska, O., Gorbenko, S., Berezhna, T., Khokhlina, O., Melnychuk, V., Moskaljova, A. (2021). Management principles of activity of psychological service in the education system of Ukraine. AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. 11/02-XXI. 2021. P. 160–164.

http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110221/PDF/110221.pdf http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110221/papers/A_28.pdf2

  • Pletsan K., Fesenko G., Mazepa T., Syrotynska N., Moskaljova, A., Osaula V. (2021). Training of future managers of the culture sphere. AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. 11/02-XXII. 2021. P. 17–20. http://www.magnanimitas.cz/ http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110222/papers/A_03.pdf
  • Zavalevskyi, Y., Flyarkovska, O., Dymenko, R., Moskaljova, A., Moskaljov, M., Gorbenko, S., & Khokhlina, O. (2022). Features of psychological readiness of teachers to use information and communication technologies in pedagogical activity. International Journal of Health Sciences, 6(S4), 981–999.

https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS4.5688

•  Bondarchuk O., Balakhtar K., Moskaljova A., Moskalov M. & Balakhtar V. (2020). Peculiarities of the Occupational Crisis of Heads of Educational Organizations. Proceedings of the 2020 3rd International Seminar on Education Research and Social Science (ISERSS 2020) Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 2021. С. 267–272 hhttps://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.210120.051

Статті у вітчизняних збірниках:

  • Alla Moskaljova. Peculiarities of teachers’ psychological readiness to interact with students in the digital educational environment . Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди : наук.-практ. конф. з міжнар. участю : Матеріали конф. / наук. ред. О. М. Спірін, О. А. Острянська. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2021. ISBN 978-966-485-280-4. – С.165-171.     
  • Актуальні проблеми розвитку психології вищої школи в Україні (каталог основних публікацій членів Асоціації психологів вищої школи України). (2023). Колектив авторів: [Колісник Л. О., Курагіна Є. О., Москальова А. С. та ін.]; уклад. А. С. Москальова, І. Л. Плаксієнко, О. Я. Логвись. Полтава: Астрая, 2023. 45 с. ISBN 978-617-7915-87-3.
  • Москальова А.С. Розвиток стресостійкості освітян галузі професійної (професійно-технічної) освіти у кризовий період. (2023). Спеціальний випуск інформаційно-методичного збірника НМЦ ПТО «Вісник» про формування стресостійкості в учасників освітнього процесу (на допомогу практичним психологам та соціальним педагогам закладів професійної (професійно-технічної) освіти).  Ужгород, 2023.  С.4-14.

Збірники тез виступів

  • «Допомога дітям з особливими потребами під час війни»: збірник тез доповідей з досвіду діяльності Інклюзивно-ресурсних центрів та Ресурсних центрів інклюзивної освіти. Укладачі: А. С. Москальова, М. В. Москальов. Коломия «Вік», 2023. с. 156.
  • Роль психологічної служби ЗВО у збереженні психологічної стійкості й розвитку особистісного потенціалу учасників освітнього процесу вищої школи України в реаліях війни та повоєнний період: матеріали ІІІ Всеукраїнського круглого столу (21.04.2023р.). Редакційна колегія: А. Москальова, І. Плаксієко, Л. Опанасенко, В. Корсунська. Полтава: Астрая, 2023. 186 с. 46.
  • Психологічна служба освіти перед викликами сьогодення: технології та методи роботи: Матеріали Всеукраїнського практичного онлайн вебінару з нагоди 30-річчя утворення психологічної служби системи освіти України; укладачі: А. С. Москальова, М. В. Москальов. Н.І. Пінчук.  К., ТОВ «Франко-Пак», 2021. 207 с.
  • Роль психологічної служби ЗВО у збереженні психологічної стійкості й розвитку особистісного потенціалу учасників освітнього процесу вищої школи України в реаліях війни та повоєнний період: Збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнського круглого столу (21.04.2023р.). Редакційна колегія:   А. Москальова, І. Плаксієко, Л. Опанасенко, В. Корсунська. Полтава: Астрая, 2023. 186 с.

Тези конференцій, круглих столів

  • Москальова А. С., Москальов М. В. Саморегуляція як чинник суб’єктивного благополуччя молодих педагогів при входженні в освітню організацію. Тези Всеукр. наук.-практ. конф. «Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій» (Глухів, 2 квітня 2021 р.). Глухів, Глухівський НПУ ім. О. Довженка.  2021.С. 115-118 .
  • Москальова А. С. Життєстійкість як індикатор особистісного потенціалу керівників закладів загальної середньої освіти щодо подолання професійних криз. Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти: Зб. матер. VIII Міжнар. наук.–практ. конф. (м. Київ, 24 травня 2019 р.). К.: ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2019. С. 80–84. http://umo.edu.ua/konferenciji.
  • Москальова А. С. Проблема образу майбутнього як основа вивчення особистісного потенціалу педагогічних, науково педагогічних працівників у кризових умовах». Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану: матеріали ХIІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 19 травня 2023 р.). Київ: ДЗВО «УМО».  С.162-165.  
  • Москальова А., Москальов М. Особистісний потенціал освітян як підґрунтя іхнього психологічного здоровʼя в умовах війни та повоєнний час.    «Роль психологічної служби ЗВО у збереженні психологічної стійкості й розвитку особистісного потенціалу учасників освітнього процесу вищої школи України в реаліях війни та повоєнний період»: матеріали ІІІ Всеукраїнського круглого столу (21.04.2023р.). Полтава: Астрая, 2023. С. 55-61. 
  • Москальова А.С., Москальов М.В. Особистісний потенціал та самоефективність як чинники психологічного благополуччя фахівців системи післядипломної освіти під час війни «Психологічні умови благополуччя персоналу організацій»: збірник тез ІV Міжнародної науково-практичної конференції, 19–21 жовтня 2023. С.  151-154. Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2022/pages/21484/zbirnik-tez-iv-mizhnarodnoinaukovo-praktichnoi-konferenciipsikhologichni-umovi-blagopoluchchya.pdf.
  • Москальова Алла. Формування психологічної культури особистості в системі післядипломної освіти в умовах війни ХХVІ Всеукраїнська щорічна наук.-практ. конф. «Могилянські читання – 2023» : досвід та тенденції розвитку суспільства в Україні: глобальний, національний та регіональний аспекти» (6-10 листопада 2023 р., м. Миколаїв): програма та тези : Всеукр. круглий стіл. (9 листопада 2023 р.) «Актуальні питання підвищення психологічної культури учасників освітнього процесу ЗВО в умовах війни», Чорноморський національний університет імені Петра Могили. Миколаїв : Вид-во ЧНУ імені Петра Могили, м. Миколаїв, 2023. 86 с.
  • Москальова А. С., Москальов М. В. Психологічна підтримка особистості науково-педагогічних працівників у кризових умовах сьогодення. «Практична психологія в закладі вищої освіти на сучасному етапі». Збірник наукових праць за матеріалами ІV Всеукраїнського круглого столу (22 квітня 2024 р., Полтава). Полтава: Астрая, 2024. 181 с. ISBN 978-617-8466-01-5.
  • Москальова Алла, Коваль Аліна, Скворцова Галина. (2024) Розвиток професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів: з досвіду роботи ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.  Збірник тез Всеукраїнського Круглого столу «Кращі практики інклюзії в системі освіти» (6 листопада 2024 р.,  м.Миколаїв. 33-37. https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2542.                                                              

Участь у конференціях

Міжнародних:

  • XIY Міжнародна науково-практична конференція «Соціалізація особистості в умовах системних змін: теоретичні та прикладні аспекти» (м. Київ, 15 березня 2019 р.)
  • Міжнародний форум лідерів післядипломної освіти (м. Київ, 1 жовтня 2019 р.).
  • Міжнародна науково-практична конференція «Десяті Сіверянські соціально-психологічні читання» (м. Чернігів, 29 листопада 2019 р.).
  • ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (м. Київ, 20 травня 2022 р.) http://umo.edu.ua/images/content/institutes/imp/vydannya/konferenc/2022/program_mign_konf_20_05_2022.pdf
  • Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти» (м. Київ, 24 травня 2019 р.).
  • Участь у серії 5 міжнародних вебінарів «Психосоціальна підтримка» Бюро кооперації OeAD в Одесі аташе з питань освіти  (Австрія)
  • Серія з 5 міжнародних вебінарів (Україна-Польща-Ізраїль «Психологічне здоров’я особистості в умовах війни і повоєнний час», наприклад, https://www.youtube.com/watch?v=wu_3WBBpfy0
  • Всеукраїнських:
  • Круглий стіл «Виклики сьогодення для психологічної служби ЗВО у воєнний час» (м. Дніпро, 21 квітня 2022 р.).Тема доповіді:   Дослідження труднощів, які виникають у освітян  в умовах війни. https://us02web.zoom.us/j/83291689818?pwd=cThuRHBBOUVaamx3dzBhR0p4bHZNdz09
  • Круглий стіл «Емоційне вигорання –  шляхи подолання» (м. Дніпро, 09 червня 2022 року). https://us02web.zoom.us/j/87519576033?pwd=ZVdTUHhsMkxTVk5XYmJUUW9WRytNdz09
  • XVІ Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості», присвячена 95-річчю академіка О. В. Киричука (м. Вознесенськ, Миколаївської обл., 20-21 червня 2024 р.) 20.06.2024 р. https://youtube.com/live/WHbAXhHQOX0?feature=share
  • VIІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні тренінгові технології для розвитку особистості: еко-тренінг» з міжнародною участю (від імені Факультету соціальних наук в Академій прикладних наук у Радомі, Польща) 17 травня 2024 р.

Розробка та впровадження в процес підвищення кваліфікації ЦІПО «Університет менеджменту освіти» програм тематичних КПК:

«Особливості формування психологічної культури педагогічних працівників закладів освіти».

«Психологічні особливості розвитку особистісного потенціалу педагогічних працівників закладів освіти».

«Психологічні засади попередження та конструктивного подолання професійних криз особистості педагогічного працівника».  

«Психологічні особливості професійного вдосконалення освітян, постраждалих унаслідок війни». 

«Саморегуляція як чинник подолання професійних криз особистості педагогічних і науково-педагогічних працівників».

«Перша психологічна допомога постраждалим  унаслідок війни учасникам освітнього процесу».

«Особистісний ресурс учителя НУШ: складові та засоби  психологічної підтримки в умовах війни та повоєнний час».

«Психологічні особливості роботи з учасниками освітнього процесу в період соціальної напруженості та криз».

Досвід викладацької діяльності у ВУЗах:

  • Здобувачі вищої освіти
  • Основи психології.
  • Педагогічна та професійна психологія.
  • Актуальні проблеми вікової та педагогічної психології.
  • Психологія девіантної поведінки.
  • Психологія управління.
  • Основи психологічного консультування.
  • Практикум з психології.
  • Психологія організацій.
  • Психологічна служба в організації.
  • Організація діяльності психологічної служби в освітній організації.
  • Здобувачі наукового ступеня доктора філософії PhD.

із спеціальності 053 «Психологія», ОНП «Психологія особистісного, соціального та організаційного розвитку»:

  • Психологія особистісної саморегуляції науковця.
  • Психологія розвитку та педагогічної психології.

Членство у міжнародних наукових об’єднаннях (академіях, асоціаціях, товариствах тощо):

Асоціації організаційних психологів та психологів праці України (з 2022р.).

Асоціація психологів вищої школи України (2020р.).

Національна психологічна асоціація України (2021р.).