ПІНЧУК Наталія Іванівна

ПІНЧУК Наталія Іванівна

Доцент кафедри
кандидат психологічних наук, доцент

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1904-804X

Профіль у GoogleScholarНаталія Пінчук - Google Академія

Сторінка у Електронній бібліотеці НАПН України

https://lib.iitta.gov.ua/id/user/4506

ОСВІТА

Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова спеціальність «практична психологія», кваліфікація – практичний психолог в закладах освіти

Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України, аспірантура, спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія

ДОСВІД РОБОТИ

Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України, молодший науковий співробітник лабораторії психології обдарованості

2000–2002 рр.

Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України, очна аспірантура

2002–2007 рр.

Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України, старший лаборант кафедри психології

2003–2007 рр.

Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кафедра психології управління Центрального інституту післядипломної освіти

2011–2024 рр.

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України,

доцент кафедри освіти дорослих та цифрових технологій

Січень 2025 р. – т.ч.

Загальний стаж роботи – понад 29 років;

Стаж науково-педагогічної діяльності – 17 років

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Відповідальний виконавець наукового дослідження «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти» за підтемою «Коучингові технології у забезпеченні психологічного благополуччя педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти».

Автор і співавтор біля 100 наукових та навчально-методичних праць.

Наукове керівництво 3 аспірантів.

ЧЛЕНСТВО В РЕДАКЦІЙНИХ КОЛЕГІЯХ

Член редакційної колегії електронного науково-практичного журналу з педагогічних та психологічних наук «Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка та психологія», (Категорія Б) (2024 – т. ч.)

ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Членкиня ГО «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх».

Членкиня Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.

Психолог-консультант телефонної гарячої лінії «Психологічна підтримка для українців в умовах війни» (Благодійний фонд «Запорука», 2022-2024 рр.)

ПРОЄКТИ

Тренерка-експертка, Літня школа для працівників/-ць органів місцевого самоврядування та директорів центрів надання соціальних послуг за спеціальною програмою «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад» в рамках Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України і Центром професійного зростання «PsyUpgrade» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» (с. Тарашани, Чернівецької області, 2-7 червня 2024 р.)

Тренерка-експертка Workshop ефективного менеджменту соціальної роботи та системи соціальних послуг у територіальній громаді, організованого спільно з Центром професійного зростання «PsyUpgrade» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Уряду Швеції (Одеса, 26-30 серпня 2024 р.)

НАУКОВІ ПРАЦІ ЗА ОСТАННІ 5 РОКІВ

Статті у виданнях, що включені до наукометричної бази даних Scopus,

у періодичних наукових виданнях, проіндексованих

у базах даних Web of Science Core Collection

  1. Bondarchuk, O., Balakhtar, V., Pinchuk, N., Pustovalov, I., & Pavlenok, K. (2023). Adaptation of Coping Strategies to Reduce the Impact of Stress and Lonelines on the Psychological Well-Being of Adults. Journal of Law and Sustainable Development, 11(10), e1852. 1-26. doi:10.55908/sdgs.v11i10.1852
  2. Bondarchuk, O., Balakhtar, V., Pinchuk, N., Pustovalov, I., & Pavlenok, K. (2024). Coping with stressful situations using coping strategies and their
     impact on mental health. Multidisciplinary Reviews, 7, 2024spe034. https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe034

Статті у фахових виданнях категорії «Б»

  1. Пінчук Н. І., Антощук С. В. (2022). Зміст і технології підготовки здобувачів PhD з психологічної допомоги особистості на платформі Google Classroom». Габітус, 43, 83–88. https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2022.43.14
  2. Руденко С., Киричук В., Пінчук Н. (2022). Психологічні особливості ставлення батьків до дітей шкільного віку та його вплив на формування захворювань системи травлення. Київський журнал сучасної психології та психотерапії, 4, 76–86. https://doi.org/10.48020/mppj.2022.02.07
  3. Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. (2023). Професійне психологічне благополуччя освітян та особливості його підтримки в кризових умовах сьогодення. Київський журнал сучасної психології та психотерапії, 5(1), 5–14. https://doi.org/10.48020/mppj.2023.01.01
  4. Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. (2023). Психологічне здоров’я особистості: сутність, індикатори, умови підтримки та відновлення під час війни і в повоєнний час. Вісник післядипломної освіти Серія «Соціальні та поведінкові науки», 25(54). 28–43. https://doi.org/10.58442/2522-9931-2023-25(54)-28-43
  5. Балахтар, В. В., Брюховецька, О. В., Пінчук, Н. І. (2023). Коучингові технології у розвитку я-концепції дорослих осіб, які переживають самотність. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи. 3(62), Т. 2. 38–51.
  6. Бондарчук, О. І., Брюховецька, О. В., Карамушка, Л. М., & Пінчук, Н. І. (2024). Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану: ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція, 22 травня 2024 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 6(1), 1-6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6134
  7. Пінчук, Н. І. (2024). Психологічні умови розвитку резильєнтності у дітей молодшого шкільного віку. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи. 3(65), Т. 1. 146–160. https://doi.org/10.33216/2219-2654-2024-65-3-1-146-160
  8. Пінчук, Н. І. (2024). Роль стилів сімейного виховання у розвитку резильєнтності підлітків. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка та психологія, 5. https://doi.org/10.54929/2786-9199-2024-5-10-02

Підручники, посібники, монографії тощо

  1. Пінчук Н. І. Робоча програма навчальної дисципліни «Психологічна допомога особистості в умовах соціальної напруженості» для здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня освітньо-професійної програми «Психологія особистісного, соціального та організаційного розвитку». К., 2022. 13 с. https://lib.iitta.gov.ua/733405
  2. Балахтар В., Бондарчук О., Брюховецька О., Волошина Ю., Гретченко Л., Назарук О., Павленок К., Павлюк О., Пінчук Н., Тягур Л. (автори-укладачі). Літня школа для представників органів місцевого самоврядування та директорів центрів надання соціальних послуг «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад». Робочий зошит. Київ-Тарашани, 2024. 83 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741639/
  3. Технології підтримки психологічної безпеки освітнього середовища в кризових умовах і повоєнний час: монографія; за заг. ред. Л. В. Герасименко. Кременчук: КрНУ імені Михайла Остроградського, 2024. 239 с. ISBN 978-617-7304-11-0 https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/743464/

УЧАСТЬ У НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ ЗАХОДАХ

Міжнародного рівня

– Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми психології розвитку особистості» (м. Київ, 14 травня 2020 р.). Тема виступу: Психологічні чинники професійного психологічного благополуччя персоналу освітніх організацій.

– Науково-практична конференція з міжнародною участю «Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди» (Professional Development of Specialists in the Digitized Society: Current Trends – PDSDig–2020) (ДЗВО УМО, м. Київ, 12 листопада 2020 р.). Тема виступу: Особливості особистісної готовності керівників закладів професійної освіти до управлінської діяльності в умовах цифровізації  освітнього простору.

– ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти» (м. Київ, 18 грудня 2020 р.). Тема виступу: Методика емпіричного дослідження професійного суб’єктивного благополуччя науково-педагогічних працівників.

– Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти» (21 травня 2021 р.). Тема виступу: Психологічні особливості міжособистісної взаємодії працівників організацій віддаленої роботи в умовах пандемії.

– VІ Міжнародна науково-практична конференція «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя» (18-20 травня 2021 р.). Тема виступу: Проблеми професійного суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій у кризових умовах сьогодення.

–  Діджитал-хаб (вебінар) «Експірієнс-технології професійного розвитку фахівців у відкритому університеті» у межах проведення ХІІ Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» (21 квітня 2021 р.). Тема виступу: Коучинг-технології у відкритому університеті післядипломної освіти.

– ІІ Науково-практична конференція з міжнародною участю «Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди» (PDDig–2021) (11-12 листопада 2021 р.). Тема виступу: Особистісні індикатори професійного стресу працівників, які працюють дистанційно в умовах карантину через пандемію.

– Вебінар «Психологічна підтримка особистості в умовах війни» в межах акції, ініційованої Українським відкритим університетом післядипломної освіти та Центральним інститутом післядипломної освіти, «Переможні обрії освіти» (Україна – Польща, 06.04.2022 р.).

– Вебінар «Психологічна підтримка особистості в умовах війни. Коучингові інструменти психологічної підтримки в умовах війни» в межах акції, ініційованої Українським відкритим університетом післядипломної освіти та Центральним інститутом післядипломної освіти, «Переможні обрії освіти» (Україна – Польща, 06.04.2022 р.)

– ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (20.05.2022 р.). Тема виступу: «Коучингові інструменти психологічної підтримки особистості в умовах війни».

– XІV науково-практична онлайн-конференція «Проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості в умовах воєнного стану» (23-24 червня 2022 р.). Тема виступу: «Оптимізація емоційних станів педагогічних працівників в умовах війни».

– Вебінар «Психологічне здоров’я особистості в умовах війни і повоєнний час» в межах акції ЦІПО ДЗВО УМО «Освітня ватра перемоги» (Україна – Польща – Ізраїль, 23.03.2023 р.).

– Вебінар «Піраміда Ділтса: використання коучингу у забезпеченні психологічного здоров’я особистості в умовах війни та повоєнний час» (Україна – Польща – Ізраїль, 12.04.2023 р.).

– I Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні аспекти розвитку STEAM-освіти в умовах Євроінтеграції» (27.04.2023 р.). Тема виступу: «Креативність вчителя НУШ як показник його психологічної готовності до STEAM-освіти»

– XI Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми вищої професійної освіти» (27.04.2023 р.). Тема виступу: «Технологія коучингу як засіб підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців».

– ІV Міжнародна науково-практична конференція «Дистанційна освіта: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти» (18.05.2023 р.). Тема виступу: «Психологічні особливості профорієнтаційної роботи майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання».

– ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (19.05.2023 р.). Тема виступу: «Професійне психологічне благополуччя  працівників освіти: сутність, індикатори, умови підтримки під час війни і в повоєнний час».

Всеукраїнського рівня

– Науково-методичний семінар «Фестиваль освітніх інновацій: «Нова українська школа» (м. Умань, 17-20 лютого 2020 р.). Підготовка та проведення тематичного майстер-класу «Коучингові технології у забезпеченні психологічного благополуччя вчителів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».

– Всеукраїнська науково-практична конференція «Психологічні засади розвитку соціальних компетентностей педагогічних працівників в умовах нової української школи» (Київ- Рівне-Верба, 22–23 жовтня 2020 р.). Тема виступу: Професійне психологічне благополуччя педагогічних працівників зрізними рівнями соціальної компетентності.

– Науково-практичний семінар «Психолого-педагогічне проєктування розвитку обдарованості дітей засобами інформаційно-комунікативних технологій» (Затока, 28 червня – 8 липня 2021 р.). Тема виступу: Коучингові технології у діяльності вчителя.

– І науково-методичний семінар «Трансформація професійно-особистісного розвитку педагогічних працівників в освітньому просторі ОТГ» на базі Зазимського навчально-виховного об’єднання Зазимської ОТГ Броварського району Київської області (Зазим’я, 27 жовтня 2021 р.). Тема виступу: Коучинг у діяльності педагогічного працівника.

–  ІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Психологічні засади розвитку соціальних компетентностей педагогічних працівників в умовах нової української школи» (25-26 листопада 2021 р.). Тема виступу: Психологічні особливості застосування коучингових технологій у діяльності педагога НУШ.

– Інформаційно-просвітницький захід, присвячений Дню єднання України «Особистісний ресурс протидії морально-психологічному тиску в умовах гібридних загроз» (18.02.2022 р.).

– XV Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості в умовах воєнного стану» (14-15.06.2023 р.). Тема виступу: «Створення безпечного середовища для підтримки та зростання обдарованої особистості дитини в умовах війни».

–          Літня школа «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад» для представників/-ць органів місцевого самоврядування та директорів центрів надання соціальних послуг», що була організована за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» та Центром професійного зростання «PsyUpgrade» (Тарашани, Чернівецька область 3–7 червня 2024 р.) http://umo.edu.ua/news/uchastj-naukovo-pedaghoghichnikh-pracivnikiv-i-zdobuvachiv-phd-u-litnij-shkoli-socialjne-partnerstvo-u-sistemi-nadannja-socialjnikh-poslugh-na-rivni-ghromad--

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

Підвищення кваліфікації, спецкурс «Використання сервісів Google Workspace for Education для організації дистанційного та змішаного навчання» (11.05-17.06.2022 р.). 30 год.

Навчання за програмою «Технології психологічної підтримки особистості та організації в умовах війни» (06.10-03.11.2022 р.) 15 год.

Навчання за програмою онлайн семінару «Травматичний стрес. Основи Першої психологічної допомоги. Основи стабілізації та саморегуляції. Вторинна травматизація» (29-30.04, 07.05, 15.07.2022 р.) 14 год.

Підвищення кваліфікації: «Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання університетів, академій та інститутів» (15.05-24.11.2023 р.); 180 год.

Online webinar «Theory & Tools for Safe Trauma Therapy» (28-30.062023 р.), 12 год.

Базовий курс «Робота з діючими військовими та ветеранами», А. Гальчинський: (1. Онлайн-вебінар «Природа виникнення бойового стресу та вплив на організм бійця. Формування психологічної травми та ПТСР» (05.10.2023 р.), 2 год.; 2. Онлайн-вебінар «Психопатологія та коморбідні стани» (31.10.2023), 2,5 год.; 3. Онлайн-вебінар «Формати втручання та підготовка до психотерапії» (04.11.2023), 2 год.; 4. Онлайн-вебінар «Протокол інтервенції TF-CBT» (11.11.2023), 2 год.; 5. Онлайн-вебінар «Протокол ABFT для сімейної терапії» (11.11.2023), 2 год.)

Тренінг для тренерів «Інтеграція компоненту психічного здоров’я та психосоціальної підтримки у проєкти забезпечення засобами існування» (сертифікат, 2024 р., МОМ – Міжнародна організація з міграції)

Семінар «Поглиблений курс психосоціальної допомоги і методики роботи для шкільних психологів» (сертифікат, 2024 р., OeAD – Австрійська агенція з питань міжнародної мобільності та співпраці в галузі освіти, науки і досліджень)

Інтерактивний воркшоп «Невидима дюжина: Дванадцять “сліпих зон” гуманітарної допомоги ПЗПСП» (сертифікат № 165, 2024 р., MHPSS TWG)

МІЖНАРОДНЕ СТАЖУВАННЯ

12.06 –18.07.2021 р. – «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід», Польща – Україна (180 год. – 6 кредитів), сертифікат №SZFL-000449