Участь УМО в процесах регіонального реформування державного управління та системи надання освітніх послуг дітям в громаді
Реформа освітніх закладів у Волинській області в контексті реалізації завдань надання якісних освітніх послуг для дітей в громаді за принципом інклюзії.
24-25 березня 2016 року на базі Володимир-Волинської спеціалізованої школи-інтернату І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» відбувся методологічний семінар в рамках підготовки до проведення заходу всеукраїнського рівня з питань реформування системи інтернатних закладів відповідно до Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (жовтень 2016 року).
У Волинській області реформа освітніх закладів, які поєднують освітні послуги із опікуючими та корекційно-розвитковими, розпочалася у 2009 році із експериментальної діяльності на терені Володимир-Волинської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату I III ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки». Згідно наказу МОН України від 21.12.2009р. за №1152 науковим консультантом цього напрямку роботи була призначена Г. М. Бевз, доктор психологічних наук, професор кафедри загальної та практичної психології ДВНЗ «Університет менеджменту та психології» НАПН України. Досягнення педагогічного колективу школи по реалізації завдань реформи були представлені на різних заходах обласного та національного рівня а також розглянуті на Вченій Раді УМО (протокол № 10 від 11.12.2014р). Визначені в експериментальній діяльності шляхи надання освітніх послуг дітям громади базуються на принципах визнання важливості зростання дитини в сім’ї на основі родинної та громадської відповідальності; раннього виявлення освітніх можливостей дітей з організацією для них корекційно-профілактичних заходів; включення всіх дітей громади в освітній простір на основі диференційованого надання додаткових послуг (харчування, медичного обслуговування, реабілітації та оздоровлення, транспортних послуг, проживання тощо); підвищення потенціалу педагогічного колективу, орієнтованого на навчання дітей за принципом інклюзії.
За результатами проведеного аналізу освітніх потреб дітей громади Волинської області у 2016 року до експериментальної діяльності долучилися ще 4 навчальні заклади, які орієнтовані на розширення послуг для дітей громади на основі інклюзії та посилення сімейно-родинних основ для її зростання і соціалізації. Координацію роботи по області з питань експериментальної діяльності взяв на себе Волинський інститут післядипломної освіти, який очолює кандидат історичних наук, Олешко Петро Степанович.
На фотографіях представлені робочі моменти проведеного методологічного семінару в рамках підготовки до проведення заходу всеукраїнського рівня з питань реформування системи інтернатних закладів відповідно до Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, проведення якого планується на жовтень 2016 року.