ПРОФЕСОРИ ННІМП ДЗВО «УМО» І.О. ДЕГТЯРЬОВА ТА Н.О. ПРИХОДЬКІНА РОЗПОЧАЛИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА КУРСОМ «ОСВІТНЯ ПРОГРАМА: ВІД ПРОЄКТУВАННЯ ДО ПОСТАКРЕДИТАЦІЙНОГО МОНІТОРИНГУ»

ПРОФЕСОРИ ННІМП ДЗВО «УМО» І.О. ДЕГТЯРЬОВА ТА Н.О. ПРИХОДЬКІНА РОЗПОЧАЛИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА КУРСОМ «ОСВІТНЯ ПРОГРАМА: ВІД ПРОЄКТУВАННЯ ДО ПОСТАКРЕДИТАЦІЙНОГО МОНІТОРИНГУ»

9 січня 2025 року розпочався важливий етап професійного розвитку для науково-педагогічних працівників ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти». У першому занятті курсу підвищення кваліфікації «Освітня програма: від проєктування до постакредитаційного моніторингу» взяли участь провідні науковці університету – професор Ія Олександрівна Дегтярьова, доктор наук з державного управління, професор кафедри публічного управління і проектного менеджменту, та професор Наталія Олексіївна Приходькіна, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти.

Програма підвищення кваліфікації, що триватиме з 9 січня по 2 лютого 2025 року, розроблена з урахуванням сучасних викликів вищої освіти та спрямована на розвиток професійних компетентностей викладачів у сфері проєктування та моніторингу освітніх програм.

Перше заняття курсу провела визнана експертка у галузі вищої освіти – Олена Валентинівна Сминтина, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри археології, етнології та всесвітньої історії факультету історії та філософії Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Її багаторічний досвід та глибоке розуміння освітніх процесів дозволили представити учасникам комплексний погляд на сучасні підходи до розробки освітніх програм.

Під час лекції були детально розглянуті такі важливі аспекти:

  • Сучасні тенденції та виклики у запровадженні та оновленні освітніх програм, включаючи вимоги до їх структури, змісту та результатів навчання
  • Актуальна нормативно-правова база моніторингу освітніх програм відповідно до стандартів України та критеріїв Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
  • Методологія та практичні інструменти перегляду освітньо-професійних програм з урахуванням вимог ринку праці та галузевих стандартів
  • Інноваційні підходи до розбудови ефективної комунікації зі стейкхолдерами та залучення їх до процесу вдосконалення освітніх програм
  • Механізми забезпечення якості освітнього процесу та розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти
  • Практичні аспекти впровадження студентоцентрованого підходу та формування індивідуальних освітніх траєкторій

Особливу увагу було приділено питанням академічної свободи та автономії закладів вищої освіти у контексті розробки освітніх програм, а також балансу між інноваційністю та дотриманням освітніх стандартів.

Учасники курсу мали можливість не лише ознайомитися з теоретичними засадами проєктування освітніх програм, але й взяли участь у практичних обговореннях та обміні досвідом з колегами. Було розглянуто реальні кейси успішної акредитації освітніх програм та проаналізовано типові виклики, що виникають під час цього процесу.

Отримані під час курсу знання та навички стануть важливим підґрунтям для подальшого вдосконалення освітніх програм ДЗВО «УМО», підвищення їх конкурентоспроможності та відповідності сучасним вимогам ринку праці. Це сприятиме посиленню позицій університету як провідного закладу вищої освіти у сфері підготовки висококваліфікованих фахівців.

Наступні заняття курсу будуть присвячені поглибленому вивченню окремих аспектів проєктування та моніторингу освітніх програм, а також практичній роботі над удосконаленням існуючих програм університету.

ННІМП ДЗВО "Університет менеджменту освіти" висловлює щиру вдячність Збройним Силам України за мужність та героїзм у захисті нашої держави. Саме завдяки незламності наших захисників та захисниць ми маємо можливість навчатися, працювати та будувати майбутнє української освіти. Разом до Перемоги! Слава Україні! ????????