
БОНДАРЧУК ОЛЕНА ІВАНІВНА
- bei.07@uem.edu.ua
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0003-3920-242X
ResearcherID http://www.researcherid.com/rid/W-1254-2018
Профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=1rI3RZMAAAAJ&hl=uk
Сторінка в Електронній бібліотеці НАПН України:
http://lib.iitta.gov.ua/cgi/stats/report/authors/671da3a8d3542470481dd29da9a5a771/
ОСВІТА:
• Кам’янець-Подільський державний інститут імені В. П. Затонського (нині – Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 1978-1983), спеціальність «Математика і фізика», кваліфікація «Вчитель математики і фізики».
• НДІ психології АН УРСР (нині – Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 1986-1989), кандидат психологічних наук, спеціальність: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія
Додаткова освіта:
• World Association for Positive and Transcultural Psychotherapy (WAPP) in cooperation with Professor Peseschkian Foundation – International Academy of Positive and Transcultural Psychotherapy (IAPP), European Federation of the Centers for Positive Psychotherapy (EFCPP), Wiesbaden Academy of Psychotherapy (WIAP). Basic consultant of Positive psychotherapy, Certificate No: UKR-536-2024 (2024).
Кандидат психологічних наук з 1990 р., спеціальність 19.00.07– педагогічна та вікова психологія (Диплом КД № 019709). Тема дисертації: «Психологічні особливості використання комп’ютерних ігор у позакласній роботі з молодшими школярами»
Вчене звання доцент кафедри психології управління Українського інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (нині – ДЗВО УМО) присвоєно у 1995 р. (Атестат від 22 червня 1995 р. ДЦ АР№ 000915).
Доктор психологічних наук з 2008 р., спеціальність 19.00.05 – соціальна психологія, психологія соціальної роботи (Диплом ДД № 007189). Тема дисертації: «Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності»
Вчене звання професор кафедри психології управління ДЗВО УМО присвоєно у 2011 р. (Атестат від 01 липня 2011 р. 12ПР № 006960).
ДОСВІД РОБОТИ:
38 років, з них 3 роки – вчитель математики та вихователь групи продовженого дня в сш № 9 м. Кам’янця-Подільського Хмельницької обл. (1983-1986 рр.) та після закінчення очної аспірантури в Інституті психології імені Г. С. Костюка НАПН України (1986-1989 рр.) 35 років у Центральному інституті післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджмент у освіти» НАПН України на посадах від асистента до завідувача кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО УМО (1989-2024 рр.).
З 01 січна 2025 р. – професор кафедри психології та особистісного розвитку Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО УМО.
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (2020-2024)
Керівництво НДР кафедри психології управління «Психологічні чинники суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій» (2017-2021, державний реєстраційний номер 0117U006772).
Керівництво підтемою «Умови психологічного благополуччя учасників освітнього процесу у відкритому університеті післядипломної освіти» у рамках виконання НДР на тему: «Трансформація професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти РН 0120U104637 (12.2020-12.2025).
Автор і співавтор понад 500 наукових та навчально-методичних праць.
Керівник наукової школи «Психологічні засади вдосконалення управління загальноосвітніми навчальними закладами» (затверджено на вченій раді ДВНЗ УМО НАПН України, протокол № 3 від 23.03.2016 р.), http://umo.edu.ua/institutes/cippo/dijaljnistj-institutu/nauk-shkola_bondarchuk, у межах якої здійснено наукове керівництво 37 аспірантами і 1 докторантом, з яких захищено 1 докторську дисертацію і 31 – кандидатську дисертацію й здобуто відповідний науковий ступінь.
УЧАСТЬ В АТЕСТАЦІЇ НАУКОВИХ КАДРІВ ЯК ОФІЦІЙНОГО ОПОНЕНТА АБО ЧЛЕНА ПОСТІЙНОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ВЧЕНОЇ РАДИ, АБО ЧЛЕНА РАЗОВИХ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ВЧЕНИХ РАД (2020-2024).
- Член постійної спеціалізованої вченої ради К 26.451.02 в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, 2017-2021 https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740867/1/2021_diadgest.pdf
- Член постійної спеціалізованої вченої ради Д 26.453.01 в Інституті психології імені Г. С. Костюка НАПН України (м. Київ), затверджена наказом МОН України № 530 від 06.06.2022 (термін повноважень – 3 роки).
- Опонент 2-х дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидат психологічних наук (2021 р.) в Інституті психології імені Г. С. Костюка НАПН України; рецензент у 3 разових спеціалізованих вчених радах ДЗВО УМО (2021-2022).
ЧЛЕНСТВО В РЕДАКЦІЙНИХ КОЛЕГІЯХ
- Асоційований редактор у Міжнародному електронному науковому фаховому виданні «Інформаційні технології і засоби навчання» Категорія А.
- Член редакційної колегії фахового видання Збірник наукових праць «Вісник післядипломної освіти» Серія «Соціальні та поведінкові науки» (ДЗВО УМО, Свідоцтво про державну реєстрацію: серія КВ № 22085-11985Р від 16 травня 2016 р., Свідоцтво про державну реєстрацію: серія КВ № 22086-11986Р від 16 травня 2016 р.). Категорія Б.
- Член редакційної колегії наукового журналу «Організаційна психологія. Економічна психологія», якому присвоєно Міжнародний стандартний серійний номер (International Standard Serial Number) ISSN 2411-3190 (від 23 квітня 2015 року). Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Категорія Б.
НАУКОВЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ
- · Експерт-викладач на курсах підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» (21 травня – 29 травня 2024 року) за сприяння Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в рамках проєкту «Підтримка спроможності системи соціального захисту населення щодо реєстрації внутрішньо переміщених осіб».
- · Експерт-викладач Літньої школи соціальної роботи для представників органів місцевого самоврядування, відповідальних за координацію соціальної роботи громаді та керівників центрів надання соціальних послуг «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад» в рамках Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України і Центром професійного зростання «PsyUpgrade» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» (с. Тарашани, Чернівецької області, 2-7 червня 2024 р.)
- · Експерт-викладач курсів підвищення посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» організовано за сприяння Агентства ООН у справах біженців спільно з Центром професійного зростання «PsyUpgrade» у співпраці з ДЗВО «Університет менеджменту освіти «НАПН України» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» (19 вересня – 4 жовтня 2024 року). Проєкт реалізувався в рамках підтримки місцевої системи соціального захисту для допомоги внутрішньо переміщеним і особам, постраждалим від конфлікту.
ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
- Член осередку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Української Асоціації організаційних психологів і психологів праці (член УАОППП з 2002 р.).
- Член ГО «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» (з 2023 р.).
- Психологічне консультування освітян в рамках Центру психологічного консультування «Діалог», відкритого на кафедрі психології управління Університету менеджменту освіти (2014-2024).
- Консультант групи гарячої лінії «Психологічна підтримка українців у воєнний час» БФ «Запорука» (травень 2022 р.-березень 2024 р.).
Членство в агентствах, експертних радах, комісіях, комітетах, робочих групах тощо
- Підкомісія 053 «Психологія» НМК «Соціальні та поведінкові науки» Науково-методичної ради з вищої освіти МОН України Наказ МОН № 582 від 25.04.2019 р. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-personalnij-sklad-naukovo-metodichnih-komisij-pidkomisij-sektoru-vishoyi-osviti-naukovo-metodichnoyi-radi-mon Наказ МОН України № 286 від 01.04.2022 р. https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/86201/ (2019-2024)
- Експертна комісія МОН України з педагогіки і психології (Голова комісії). Наказ МОН № 95 від 22.01.2021 р. «Про утворення предметних (галузевих) експертних комісій та експертних груп» https://imzo.gov.ua/2021/01/25/nakaz-mon-vid-22-01-2021-95-pro-utvorennia-predmetnykh-haluzevykh-ekspertnykh-komisiy-ta-ekspertnykh-hrup/ Наказ МОН України № 700 від 05.08.2022 р.) https://imzo.gov.ua/2022/08/09/nakaz-mon-vid-05-08-2022-700-pro-utvorennia-predmetnykh-haluzevykh-ekspertnykh-komisiy-ta-ekspertnykh-hrup/ (2021-2024)
- Робоча група МОН України з питань методичного, організаційного та аналітичного забезпечення єдиного фахового вступного випробування. Наказ МОН України № 1258 від 19.11.2021 р. https://mon.gov.ua/npa/pro-zabezpechennya-metodichnih-ta-organizacijnih-pitan-provedennya-yedinogo-fahovogo-vstupnogo-viprobuvannya-u-2022-roci
- Робоча група з підготовки слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Перший рік грантового фінансування Національним фондом досліджень України: проблеми і перспективи» Протокол засідання №7 від 24 червня 2021 р. слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Перший рік грантового фінансування Національним фондом досліджень України: проблеми і перспективи» http://kno.rada.gov.ua/uploads/documents/37921.pdf
- Журі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми» (голова журі). Наказ МОН № 802 від 16.06.2020 р. «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми» https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-provedennya-vseukrayinskogo-konkursu-avtorskih-program-praktichnih-psihologiv-i-socialnih-pedagogiv-novi-tehnologiyi-u-novij-shkoli-u-nominaciyi-rozvivalni-programi, у номінації «Профілактичні програми» Наказ МОН № 845 від 20.09.2022 р. «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми», у номінації «Корекційно-розвиткові програми» (2021-2025, голова журі). (Наказ МОН № 1142 від 21.09.2023 р., Наказ МОН № 1300 від 10.09.2024 р.) https://drive.google.com/file/d/1oTrHwTLA46rr7OfBCBMjRJDn_DjZqnAy/view?usp=sharing
- Робоча група МОН України з розроблення програми ЄФВВ «Психологія і педагогіка» (Наказ МОН України № 95 від 26.01.2024 р.).
ПРОЄКТИ (у т.ч. міжнародні)
- Учасник міжнародного проєкту «Citizenship Education and European Values – Educational Aspect» за програмою Erasmus+ Jean Monnet Networks (19 країн, 28 установ) (621298-EPP-1-2020-1-CZ-EPPJMO-NETWORK Generated on: Nov 12, 2020), початок проєкту було відкладено до січня 2021 у зв’язку з COVID-19, (2021-березень 2024).
- Проєкт «Безпечний простір» (Центр психічного здоров’я Києво-Могилянської академії) за сприяння OeAD GmbH – Австрійська агенція з питань міжнародної мобільності та співпраці в галузі освіти (Agency for Education and Internationalisation), Державної служби якості України (травень – грудень 2022 р.) https://kmarehab.com/safe-space-nevidkladna-psykhosotsialna-pidtrymka-dlia-uchniv-ta-shkilnykh-vchyteliv/
- Проведення курсів підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» (21 травня – 29 травня 2024 р.) за сприяння Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в рамках проєкту «Підтримка спроможності системи соціального захисту населення щодо реєстрації внутрішньо переміщених осіб».
- Проведення курсів підвищення посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» організовано за сприяння Агентства ООН у справах біженців спільно з Центром професійного зростання «PsyUpgrade» у співпраці з ДЗВО «Університет менеджменту освіти «НАПН України» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» (19 вересня – 4 жовтня 2024 р.).
Членство в іноземних та у спільних із іноземними партнерами міжнародних асоціаціях:
- · Міжнародна асоціація прикладної психології (International Association of Applied Psychology (IAAP) Division 1 (Work and Organizational Psychology), 2006-2018);
- · Європейська Асоціація психології праці та організаційної психології (European Association of Work and Organizational Psychology, EAWOP) (з 2007 по цей час)
- · Українська асоціація організаційних психологів і психологів праці як члена-засновника Європейської Асоціації психології праці та організаційної психології (European Association of Work and Organizational Psychology, EAWOP) (з 2002 по цей час).
ОСНОВНІ НАУКОВІ ПРАЦІ ЗА ОСТАННІ 5 РОКІВ
Монографії, розділи в монографіях:
- · Сізова К., Білоус Р., Бондарчук О., Москалик Г. The impact of war on teachers’ psychological state. Технології підтримки психологічної безпеки освітнього середовища в кризових умовах і повоєнний час : монографія; за заг. ред. Л. В. Герасименко. Кременчук : Ред.-вид. відділ КрНУ імені Михайла Остроградського, 2024. 234 с. С. 17-31. ISBN 978-617-7304-11-0
- · Бондарчук О. І. Психологічна безпека цифрового освітнього середовища та особливості її забезпечення в умовах COVID-19. Психологічна безпека особистості : міжнар. колектив. монографія. Університет Григорія Сковороди в Переяславі ; Брест. держ. ун-т ім. О. С. Пушкіна ; за заг. ред. І. В. Волженцевої. Переяслав (Київська обл.) : Домбровська Я. М. ; Брест : БрДУ, 2021. С. 53–67.
Casebook
- · Oprescu M., Tsioumis K., Karadimou M., Iliopoulou K., Bondarchuk O., Bondarevskaya I. Educational Policies and Social Responsibility in Education during the Covid-19 Crisis: Three case studies of Romania, Greece, and Ukraine. 2024, 63 p. ISBN: 978-80-7603-468-6, DOI: 10.14712/9788076034686 (умежах проєкту Erasmus+ Jean Monnet Network)https://citedev.eu/wp-content/uploads/Educational-Policies-and-Social-Responsibility-in-Education-during-the-Covid-19-Crisis.pdf
Статті
у виданнях, що входять до наукометричних баз даних Web of Science core collection:
- · Tamara M. Sorochan, Olena I. Bondarchuk, Larisa M. Olifira (2020). Experience-technologies in the development of information readiness of pedagogical employees for the performance of their professional activities. Information Technologies and Learning Tools, 2020, Vol 76, №2. С. 279-289
- · Pinchuk, O., Pinchuk, N. I., Bondarchuk, O. I., Balakhtar, V. V., & Pavlenok, K. S. (2023). Using E-Learning to Prevent Informational Stress of Employees Working Remotely. Information Technologies and Learning Tools, 98(6), 177-189. https://doi.org/10.33407/itlt.v98i6.4689
- · Pinchuk, O., Pinchuk, N. I., Bondarchuk, O. I., Balakhtar, V. V., & Pavlenok, K. S. (2023). Using E-Learning to Prevent Informational Stress of Employees Working Remotely. Information Technologies and Learning Tools, 98(6), 177-189. https://doi.org/10.33407/itlt.v98i6.4689
у виданнях, що входять до наукометричних баз даних Scopus
- · Olena Bondarchuk, Valentyna Balakhtar, and Kateryna Balakhtar. (2020). Monitoring of the quality of the psychological component of teachers’ activity of higher education institutions based on Gооgle Forms. E3S Web of Conferences ICSF 2020. 166, 10024 (2020) https://doi.org/10.1051/e3sconf/202016610024
- · Bondarchuk, O., Balakhtar, V., Pinchuk, N., Pustovalov, I., & Pavlenok, K. (2023). Adaptation of Coping Strategies to Reduce the Impact of Stress and Lonelines on the Psychological Well-Being of Adults. Journal of Law and Sustainable Development, 11(10), e1852. 1-26. doi:10.55908/sdgs.v11i10.1852
- · Balakhtar V., Bondarchuk O., & Kazakova S. Career crafting literature meta-review. Multidisciplinary Science Journal. 2024. Vol. 6. e2024ss0741.
- · https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0741 URL: https://www.malque.pub/ojs/index.php/msj/article/view/2999/1506
- · Bondarchuk O., Balakhtar V., Pinchuk N.1, Pustovalov I., & Pavlenok K. Coping with stressful situations using coping strategies and their impact on mental health. Multidisciplinary Reviews, 2024. Vol. 7. e2024spe034. https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe034 URL: https://malque.pub/ojs/index.php/mr/article/view/3799/1670 (дата звернення: 13.11.2024).
У міжнародних наукових виданнях:
- · Bondarchuk O.I., Balakhtar V.V., Pavlenok K.S., Kyrichuk V.O., Yakubovska N.O., and Grubi T.V. Monitoring the psychological component of higher education quality using ICT tools. CTE Workshop Proceedings. 2024. Vol. 11. Рр. 203-227. https://doi.org/10.55056/cte.685
- · Bondarchuk O., Balakhtar K., Moskaljova A., Moskalov M. & Balakhtar V. Peculiarities of the Occupational Crisis of Heads of Educational Organizations. Proceedings of the 2020 3rd International Seminar on Education Research and Social Science (ISERSS 2020) Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 2021. С. 267–272 (0,6 др. арк) https://doi.org/10.2991/assehr.k.210120.051
- · Bondarchuk O. (2020). Subjective well-being and psychological health of teachers: some theoretical and practical aspects. Studia Universitatis Moldaviae. Ştiinţe ale educaţiei. № 11, 18–22. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.4557081
- · Bondarchuk O., Balakhtar V., Gorova O., Pinchuk N., Balakhtar K. (2021). Psychological well-being professionals the social sphere depending on their world assumptions. Baltica Journal. Vol. 34(1). ID: OK1Iu
У вітчизняних фахових виданнях категорії Б:
- · Olena Bondarchuk, Valentyna Balakhtar, Kateryna Balakhtar. (2020). University lecturers’ self-efficacy as a factor of their professional mobility. PSYCHOLOGICAL JOURNAL. Vol. 6, Iss. 6. С. 40-48. DOI (Issue): https://doi.org/10.31108/1.2020.6.6 DOI (Article): https://doi.org/10.31108/1.2020.6.6.4
- · Бондарчук, О. І., Брюховецька, О. В., Чаусова, Т. В. (2020). Гендерно‐вікові особливості внутрішньої свободи особистості майбутніх психологів. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр., НАПН України, Ун-т менедж. освіти . Вип. 13(42). С. 39–53. Серія «Соціальні та поведінкові науки» (психологічні 053, державне управління 281, Категорія «Б»). https://doi.org/10.32405/2522-9931-2020-13(42)-39-53
- · Бондарчук, О. І., Пінчук, Н. І. (2020) Професійна автономність науково-педагогічних працівників як індикатор їх професійного суб’єктивного благополуччя. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр., НАПН України, Ун-т менедж. освіти . Вип. 13(42). С. 54–70. Серія «Соціальні та поведінкові науки» (психологічні 053, державне управління 281, Категорія «Б»). https://doi.org/10.32405/2522-9931-2020-13(42)-54-70
- · Bondarchuk O. Adult personality: specifics and psychological mechanisms of development. (2021). Зб. наук. пр. «Вісник післядипломної освіти», Серія «Соціальні та поведінкові науки». Вип. 15(44) С. 34–49. https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2021‐15(44)‐34‐49
- · Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. (2023). Професійне психологічне благополуччя освітян та особливості його підтримки в кризових умовах сьогодення. Київський журнал сучасної психології та психотерапії, 5(1). 5-14. doi:10.48020/mppj.2023.01.01.
- · Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. (2023). Психологічне здоров’я особистості: сутність, індикатори, умови підтримки та відновлення під час війни і в повоєнний час. Вісник післядипломної освіти Серія «Соціальні та поведінкові науки», 25(54). 28–43. doi:10.58442/2522-9931-2023-25(54)-28-43
- · Бондарчук, О., Прокопенко, О. (2023). Індикатори розвитку Я-концепції особистості в умовах викликів сьогодення: основні психологічні підходи. Київський журнал сучасної психології та психотерапії, 6(2), 5–14. doi:10.48020/mppj.2023.02.01.
- · Бондарчук О. І. (2024). Особливості психологічного благополуччя молодших школярів з різними рівнями сприйнятого стресу. Вісник післядипломної освіти: збірник наукових праць. Серія «Соціальні та поведінкові науки; Управління та адміністрування». 2024. Вип. 30(59). С. 29-46. https://doi.org/10.58442/3041-1858-2024-30(59)-29-46 (Категорія «Б»).
- · Бондарчук О. І. (2024)Переживання підлітками батьківсько‐дитячих стосунків та рівень осмисленості ними життя. Вісник післядипломної освіти: збірник наукових праць. Серія «Соціальні та поведінкові науки; Управління та адміністрування». 2024. Вип. 29(58). С. 48-61. https://doi.org/10.58442/3041-1858-2024-29(58)-48-61 (Категорія «Б»).
- · Бондарчук О.І., Брюховецька О.В., Карамушка Л.М., & Пінчук Н.І. (2024). Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану. ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція 22 травня 2024 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України: Київ, 2024. Т. 6. № 1. С. 1-6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6134
ЗБІРНИКИ НАУКОВИХ ПРАЦЬ,
МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ ТА ІНШІ
Збірники матеріалів
- · Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти: Матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції (18 грудня 2020 р., м. Київ). Київ: ДЗВО «УМО», 2021. 234 с. http://umo.edu.ua/mizhnarodni–naukovopraktichni–konferenciji–2020–roku
- · Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану : матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 22 трав. 2024 р. Київ : НАПН України ДЗВО «УМО», 2024. 248 с. http://umo.edu.ua/materiali-konferencij-nimp.
ВИРОБНИЧО-ПРАКТИЧНА ПРОДУКЦІЯ
Методичні рекомендації:
- · Методичні рекомендації для підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників з питань ефективних механізмів виявлення та подолання освітніх втрат / С.В. Антощук, О.І. Бондарчук, Н.П. Волинець, Л.А. Карташова, О.П. Кошіль, В.О. Купрієвич, Н.І. Пінчук, О.В. Просіна, Л.М. Сергеєва, Т.М. Сорочан, Ю.А. Шабала; НАПН України ДЗВО «Ун-т менедж. освіти»; за заг. ред. Т.М. Сорочан. Київ : НАПН України ДЗВО «УМО», 2024. 44 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/739609/ (дата звернення: 13.11.2024).
НАВЧАЛЬНА ПРОДУКЦІЯ
Навчальні програми:
- · «Рівні права та можливості жінок і чоловіків (гендерна рівність) : загальна короткострокова програма для державних службовців сфери освіти, які займають посади державної служби категорії «Б» / розроб. програми : О.І. Бондарчук, д-р психол. наук, проф., завідувач кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти»; З.В. Рябова, д-р пед. наук, проф., магістр соціальної роботи, проф. кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Л.М. Оліфіра, канд. пед. наук, доцент, заступ. дир-ра з навч. роботи, доцент кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Н.І. Пінчук, канд. психол. наук, доцент, доцент кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти».
- · «Сприйняття змін у професійній діяльності державного службовця» : загальна короткострокова програма для державних службовців сфери освіти, які займають посади державної служби категорії «В» / розроб. програми : О.І. Бондарчук, д-р психол. наук, проф., завідувач кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Л.М. Оліфіра, канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри менеджменту освіти та права, заступник дир-ра ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», Н.В. Любченко, канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти».
Навчальні програми авторських модульних спецкурсів:
Спецкурси:
- · Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. Як попередити та подолати стрес у складних умовах сьогодення : спецкурс для слухачів очно-дистанційної форми навчання в системі післядипломної освіти. К. 2020. 48 с.
- · Бондарчук О. І., Пінчук Н. І. Розвиток стресостійкості як чинника забезпечення психологічного благополуччя персоналу освітніх організацій в умовах соціальних трансформацій: спецкурс для слухачів очно-дистанційної форми навчання в системі післядипломної освіти. К., 2020. 43 с.
Робочі зошити:
- · Балахтар В., Бондарчук О., Брюховецька О., Волошина Ю., Гретченко Л., Назарук О., Павленок К., Павлюк О., Пінчук Н., Тягур Л. / Літня школа для представників органів місцевого самоврядування та директорів центрів надання соціальних послуг «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад» : робочий зошит. Київ-Тарашани, 2024. 83 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741639/
УЧАСТЬ У НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ ЗАХОДАХ
Організація і проведення міжнародних й всеукраїнських конференцій та вебінарів
- ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти» (м. Київ, 18 грудня 2020 р.).
- Науково-практичний семінар «Фестиваль освітніх інновацій «Нова Українська школа» (Київ-Умань, 17-20 лютого 2020 р.) (на базі Уманського державного педагогічного університету).
- Міжнародний онлайн семінар «Applied Psychology in the Context of Societal Changes» (Київ-Кишинів, 25 вересня 2020 р.) (спільно з Державним університетом Молдови).
- Науково-методичний онлайн-семінар «Діяльність психологічної служби у системі освіти щодо забезпечення психологічного благополуччя вчителів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» (у рамках співпраці з МОН України, ІМЗО-УМО, м. Київ, 3 листопада 2020 р.).
- ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Психологічні засади розвитку соціальних компетентностей педагогічних працівників в умовах нової української школи» (у межах спільного з РОІППО та Інститутом психології імені Г. С. Костюка НАПН України інноваційно-дослідницького проєкту, на базі РОІППО, Київ-Рівне, 22-23 жовтня 2020 р.
- Вебінар: «Протидія та реагування на випадки насильства над дітьми в умовах дистанційного навчання в період COVID-19» (м. Київ, 9 жовтня 2020 р., спільно з ІМЗО МОН України онлайн).
- Х Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти» (м. Київ, 21.05.2021 р.).
- ІІ міжнародний семінар «Applied Psychology in the Context of Societal Changes: Organizational Psychology Achievements and Perspectives / Практична психологія в контексті суспільних змін: досягнення та перспективи організаційної психології» (спільно з Державним університетом Молдови та Інститутом психології імені Г. С. Костюка, Київ-Кишинів, 29 вересня 2021 р.).
- 9. ІІІ Науково-методичний онлайн-семінар «Діяльність психологічної служби у системі освіти щодо забезпечення психологічного благополуччя вчителів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» (у рамках співпраці з МОН України, ІМЗО-УМО, м. Київ, 17 листопада 2021 р.)
- Перший науково-методичний семінар «Трансформація професійно-особистісного розвитку педагогічних працівників в освітньому просторі ОТГ» на базі Зазимського навчально-виховного об’єднання Зазимської ОТГ Броварського району Київської області (c. Зазим’я Броварського району Київської області, 27 жовтня 2021 р.)
- Вебінар «Сучасні освітні проєкти та інновації: професійна орієнтація молоді, сучасні практики, освітні проєкти» на онлайн-платформі Zoom (у межах ХІІ Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2021» (м. Київ, 20 квітня 2021 р., спільно з ДНУ «ІМЗО»)
- Всеукраїнська науково-методична онлайн-конференція, присвячена 30-річчю психологічної служби у системі освіти України (м. Київ, 23 квітня 2021 р., спільно з ДНУ «ІМЗО» та Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи НАПН України).
- ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (20 травня 2022 р.).
- ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (19 травня 2023 р., м. Київ).
- Серія з 5 вебінарів (Україна-Польща) «Психологічна допомога особистості в умовах війни» у межах акції ЦІПО ДЗВО УМО «Переможні обрії освіти» (квітень-травень 2022 р.).
- Серія з 5 вебінарів (Україна-Польща-Ізраїль) «Психологічне здоров’я особистості в умовах війни і повоєнний час» у межах акції ЦІПО ДЗВО УМО «Освітня ватра перемоги» (березень – квітень 2023 р.).
- ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану» (22 травня 2024 р.).
- Семінар-практикум «Психолого-методичний інструментарій у роботі фахівців ІРЦ» (у рамках реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?») Ужгород – Виноградів, 17 вересня 2024 р. (співорганізатори спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної військової адміністрації).
З 2020 р. участь у понад 100 Міжнародних та Всеукраїнських конференціях, семінарах, вебінарах, круглих столах, з них за кордоном:
- · 3rd International Seminar on Education Research and Social Science Kuala Lumpur, Malaysia, December 26-28, 2020 р.)
- · Youth and Citizenship: Building European Values in the Time of Covid-19 за проєктом Jean Monnet Network «Citizenship Education in the Context of European Values (м. Прага, Чехія, 21–22 жовтня 2021 р.)
- · 3rd CitEdEV International Conference with support of CiCeA «Connecting perspectives in citizenship education for strengthening European values», Charles University, Faculty of Education, Prague, January 12–13, 2024 р.)
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК
Підвищення кваліфікації:
- За категорією «Завідувачі кафедр та структурних підрозділів закладів ППО – регіональні тренери /експерти з питань інституційного аудиту та забезпечення якості освіти» (СП № 358360447/0200-20 від 21.02.2020 р., 150 год. / 5 кред. ЄКТС).
- За категорією «Завідувачі кафедр та структурних підрозділів закладів ППО» (СП35830447/1744-23 від 29.09.2023 р.).
- Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання університетів, академій, інститутів» (Сертифікат СП 35830447/ 2667-24, 180 год., від 01.11.2024 р.).
- · Навчання та сертифікація на порталі «Дія. Освіта» за тестами «Цифрограм для вчителів» 15.12.2023, сертифікат D0001057244
- · Підвищення кваліфікації за програмою «Зміцнення потенціалу практичних психологів закладів освіти» (сертифікат № MHPSS-9094-3021-9327 від 16.09.2023, 1,5 кред.)
- · Підвищення кваліфікації за програмою спецкурсу ПК «»Школа експертів освітнього контенту» (сертифікат ДНУ «ІМЗО» № LQ6NBR4B8NUH від 21.06.2024 р. 30 год.
СТАЖУВАННЯ
- · Міжнародне стажування «Innovations in science: challenge of our time» (Varna Free University «Chernorizets Hrabar», Болгарія, 180 год. / 6 ECTS credits, 2018).
- · Міжнародне стажування «International internship Fundraising and Organization of Project Activities in Educational Establishments: European Experience / Фандрайзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» (Польща – Україна) (180 год. / 6 ECTS credits, 2021, сертифікат SZFL-000247, від 18 липня 2021 р.).
ОСНОВНІ НАГОРОДИ І ВІДЗНАКИ Почесний знак «Відмінник освіти», знак «К. Д. Ушинський», медаль «Григорій Сковорода», Почесна Грамота Кабінету Міністрів України, Почесна відзнака «За звитяжну працю у сфері післядипломної і педагогічної освіти», Заслужений працівник освіти України.