Сухенко Яна Валеріївна

Сухенко Яна Валеріївна

Професор кафедри
кандидат психологічних наук, доцент

ORCIDiD: https://orcid.org/0000-0001-7440-2537

Профіль у GoogleScholarЯна Сухенко - Google Академія

Сторінка в Електронній бібліотеці НАПН України

http://lib.iitta.gov.ua/id/user/4191

ResearcherID: http://www.researcherid.com/rid/P-9693-2018

Scopus Author ID 57220201105

ОСВІТА

ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, докторантура, спеціальність 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія».

ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, аспірантура, спеціальність 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія».

Полтавський університет економіки та торгівлі, спеціальність «Організація управління підприємством».

Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, спеціальність «Математика», «Педагогіка і методика початкового навчання», «Психологія».

ДОСВІД РОБОТИ

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України», доцентка, професорка кафедри психології та особистсного розвитку

2015 р. – т.ч.

Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, психологиня центру практичної психології та соціальної роботи, доцентка, завідувачка кафедрою педагогічної майстерності

2003 – 2015 р.

Заклади загальної середньої освіти, вчителька

1991 – 1999 р.

Загальний стаж педагогічної роботи – понад 30 років

Стаж науково-педагогічної діяльності – понад 10 років

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

2023 р. – по теперішній час – відповідальна виконавиця науково-дослідної роботи 0123U105116 «Соціально-психологічний супровід становлення фахівців в кризових та посткризових умовах» кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

2017 – 2021 рр. – відповідальна виконавиця науково-дослідної роботи 0117U00237 «Особистісний розвиток та психологічна допомога в сучасних умовах» кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

2017 р. – по теперішній час – виконавиця дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора наук «Психологічні закономірності проектування педагогічним працівником індивідуальної освітньої траєкторії», спеціальність – педагогічна та вікова психологія, н. консультант: д. психол. н., проф. П. В. Лушин, Міжвідомча рада з координації наукових досліджень у галузі педагогічних і психологічних наук в Україні, протокол № 3 від 28.05.2019 р.

2017 – 2019 рр. – наукова керівниця дослідно-експериментальної роботи «Психологічний супровід індивідуальної освітньої траєкторії педагогічного працівника в післядипломній освіті» (наказ ДОН Полтавської ОДА від 13.04.2017 р., № 1440).

2012 – 2017 рр. – відповідальна виконавиця науково-дослідної роботи 0112U002317 «Особистісно-орієнтовані засади психологічної підготовки майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти» кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

2011 – по теперішній час – співрозробниця української модальності психологічної допомоги «Екологічна психологічна фасилітація – Eco-Centered Psychological Facilitation – ECPF» у науковій співпраці з д. психол. н., проф. П.В. Лушиним, автором екофасилітативного підходу; з 2017 р. заступниця керівника експериментальної групи з упровадження модальності ECPF (на базі Української асоціації екологічної психологічної допомоги, протокол №1 від 20.05.2017 р.).

2011 – 2015 рр. – відповідальна виконавиця науково-дослідної роботи 00110u004628 «Моделі взаємозв'язку наукових досліджень і освітніх практик в умовах трансформації українського суспільства в світовий освітній простір» Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.

2007 – 2012 рр. – виконавиця дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата наук «Розвиток емпатії практичного психолога як чинник його саморегуляції», спеціальність – педагогічна та вікова психологія, н. керівник: д. психол. н., проф. П. В. Лушин, диплом кандидата наук ДК 012718 від 28.03.2013 р.

Авторка та співавторка понад 120 наукових і навчально-методичних праць.

Наукове керівництво 3 аспірантами.

ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Заступниця голови Української асоціації екологічної психологічної допомоги (Ukrainian Association for Eco-Centered Psychological Facilitation, UAEPF) https://ecpf.com.ua/association

Членкиня Американської психологічної асоціації (American Psychological Association, APA) https://www.apa.org/

Членкиня Американської асоціації гуманістичної психології (American Association for Humanistic Psychology, AHP) https://ahpweb.org/

ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Співзасновниця, керівниця міжнародного освітньо-терапевтичного проєкту «Образ майбутнього психологічної допомоги: екофасилітативна перспектива», Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (з 2022 р по т.ч.).

Співзасновниця, керівниця міжнародного супервізійного проєкту «Екофасилітативна підтримка професіонала: інтервізія, супервізія, індивідуалізована психологічна допомога – Eco-centered support group for professionals: intervision, supervision, individualized psychological support», Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (з 2022 р по т.ч.).

Співзасновниця, головна редакторка літературного проєкту «Жива книга» (2012-2021 рр.).

Співзасновниця, керівниця Міжнародного дискусійного клубу “PsyDetox”, Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (з 2020 р по т.ч.).

Співзасновниця, керівниця Міжнародного марафону психологічної допомоги “ECOPSYHELP”», Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (2021 р.).

Співрозробниця, керівниця проєкту «Психологічна служба – PSY-U2», Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (з 2020 р. по т.ч.)

Співрозробниця, керівниця в Українській школі екопсихологічної фасилітації професора П.В. Лушина (з 2022 р. по т.ч.).

Співзасновниця, керівниця стартап-проєкту «Платформа психологічної допомоги “Екологічна психологічна фасилітація – Eco-Centered Psychological Facilitation – ECPF”» (з 2024 р.).

НАУКОВЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ

ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ

Наукова консультантка з розробки та впровадження систем психологічної підтримки населення і професійного розвитку психологів в Українській асоціації екологічної психологічної допомоги (з 2011 р. по т.ч. по т.ч.).

Членкиня вченої ради, наукова консультантка з питань професійного розвитку педагогічних працівників і впровадження інноваційних навчальних практик Полтавської академії неперервної освіти імені М.В. Остроградського (з 2015 р. по т.ч.).

НАУКОВІ ПРАЦІ ЗА ОСТАННІ 5 РОКІВ

статті у виданнях, що включені до наукометричних баз даних Scopus, Web of Science Core Collection

  1. Lushyn, P., & Sukhenko, Y. (2024). Transforming education: Navigating the human-ai ecosystem in psychological training and beyond. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1415(1), Article 012011. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1415/1/012011
  2. Lushyn, P., & Sukhenko, Y. (2023). Ecofacilitative pedagogy as a form of sustanability and social therapy. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1254(1), Article 012081. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1254/1/012081
  3. Lushyn, P., & Sukhenko, Y. (2022). Reconsidering the concept of sustainability: Personal adaptability dynamics as predictor of positive change. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1049(1), Article 012080. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1049/1/012080
  4. Lushyn, P., & Sukhenko, Y. (2021). Post-traumatic stress disorder and post-traumatic growth in dialectical perspective: Implications for practice. East European Journal of Psycholinguistics, 8(1), 57-69. https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.1.lus
  5. Lushyn, P., Sukhenko, Y., & Davydova, O. (2021). Trajectories of student's personal development and learning during pandemic Covid-19. 2021 IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), 1-4. https://doi.org/10.1109/MEES52427.2021.9598670
  6. Lushyn, P., Sukhenko, Y., & Davydova, O. (2020). Particularities of students' educational trajectories and "projectories": A psychosemantic dimension. IEEE Problems of Automated Electrodrive. Theory and Practice (PAEP), 1-4. https://doi.org/10.1109/PAEP49887.2020.9240866
  7. Сухенко, Я. В. (2018). Семантичний диференціал для оцінки освітньої траєкторії особистості. Психолінгвістика, 24(1), 320-342. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2018-24-1-320-342

Статті у фахових виданнях категорії «Б»

  1. Сухенко, Я. В. (2021). Освітні траєкторії вчителів, психологів, керівників шкіл: психосемантична диференціація. Український психологічний журнал, 1(15), 180-199. https://doi.org/10.17721/upj.2021.1(15).10
  2. Сухенко, Я. В. (2020). Сучасні тенденції в освіті дорослих: психолого-проєктувальний аспект. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія «Психологія», 31(70-4), 247–252.
  3. Сухенко, Я. В. (2020). Результативність програми дизайн-проєктування індивідуальної освітньої траєкторії для педагогічних працівників. Психологічний часопис, 6(9), 29-39. https://apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/1054
  4. Сухенко, Я. В. (2020). Дизайн-проєктування індивідуальної освітньої траєкторії: психологічні акцентації. Габітус, 13, 153-157. http://habitus.od.ua/journals/2020/13_2020/part_2/27.pdf
  5. Сухенко, Я. В. (2019). Індивідуальні освітні траєкторії педагогічних працівників та учнів: системний вимір феномену. Психологічний часопис, 5(6), 106-121. https://doi.org/10.31108/1.2019.5.6.8
  6. Сухенко, Я. В. (2020). Проблематика проєктування: психолого-педагогічний дискурс. Психологічний часопис, 6(5), 203-216. https://doi.org/10.31108/1.2020.6.5.19
  7. Сухенко, Я. В. (2019). Типологія індивідуальних освітніх траєкторій педагогічних працівників. Психологія і особистість, 2(16), 132-147.
  8. Сухенко, Я. В. (2019). Типологічний діапазон особистісного потенціалу педагогічних працівників: емпіричний вимір. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», 4(2), 138-144.
  9. Сухенко, Я. В. (2019). Структурно-функціональна типологія особистісного потенціалу педагогічного працівника. Вісник післядипломної освіти: Серія «Соціальні та поведінкові науки», 8(37), 99-114.
  10. Сухенко, Я. В. (2019). Структурно-динамічні особливості особистісного потенціалу педагогічних працівників. Психологічний часопис, 5(9), 157-171. https://doi.org/10.31108/1.2019.5.9.11
  11. Сухенко, Я. В. (2019). Особистісний потенціал як базовий вимір особистісного розвитку педагогічного працівника. Теорія і практика сучасної психології, 2(5), 145-151.
  12. Сухенко, Я. В. (2019). Освітня траєкторія та реалізація особистісного потенціалу педагогічного працівника: особливості взаємозв'язку. Актуальні проблеми психології: Психологія обдарованості, 16, 251-261.

Монографії, навчально-методичні матеріали

  1. Лушин, П. В. & Cухенко, Я. В. (2024). Екологічна психологічна фасилітація ECPF: практика психологічної, педагогічної допомоги та штучний інтелект: навчальний посібник. Астрая.
  2. Сухенко, Я. В. (2021). Психологія проєктування індивідуальної освітньої траєкторії педагогічним працівником. Астрая.
  3. Сухенко, Я. В. (2021). Освітні траєкторії особистісного розвитку: метафоричні «рекомендації» до проєктування. В П. В. Лушин & Я. В. Сухенко (Ред.), REHI-світ: особистісно-професійний розвиток і психологічна допомога майбутніх психологів (с. 21-36). ФОП Мирон І.А. (Серія «Жива книга»; Т. 6).
  4. Сухенко, Я. В. (2020). Модель взаємозв’язку наукових досліджень у післядипломній педагогічній освіті та освітніх практик: міждисциплінарний дискурс. В Інсайти для освіти: моделі взаємозв’язку наукових досліджень і освітніх практик в умовах трансформації українського суспільства. ПОІППО. С. 25‑55.
  5. Лушин, П. В. & Сухенко, Я. В. (2024). 100 запитань для оцінювання та проектування індивідуальних траєкторій психолога-консультанта в його навчальній та професійній діяльності: екологічна психологічна фасилітація. (2-ге вид.). Астрая.
  6. Лушин, П. В., & Сухенко, Я. В. (2022). Протокол екофасилітативної сесії як інструмент індивідуального професійного розвитку суб'єкта психологічної допомоги. ДЗВО «УМО».
  7. Сухенко, Я. В. (2022). Орієнтири вибору та формулювання теми кваліфікаційної роботи: методичні рекомендації. ДЗВО «УМО».
  8. Сухенко, Я. В. (2022). Методичні рекомендації до курсу «Дизайн і практика тренінгової діяльності» освітньо-професійної програми «Психологія». ДЗВО «УМО».
  9. Сухенко, Я. В. (2022). Методичні рекомендації до курсу «Прикладні проблеми експериментальної психології» освітньо-професійної програми «Психологія». ДЗВО «УМО».
  10. Сухенко, Я. В. (2022). Методичні рекомендації до курсу «Психологічна допомога особистості: екофасилітативний підхід» освітньо-професійної програми «Психологія». ДЗВО «УМО».
  11. Сухенко, Я. В. (2022). Методичні рекомендації щодо проходження практики «Психологічна допомога особистості». ДЗВО «УМО».
  12. Лушин, П. В., Сухенко, Я. В., Хілько, С. О., & Шевченко, С. В. (2020). Мануал до атестації здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів зі спеціальності 053 «Психологія»: навчально-методичний посібник. ДЗВО «УМО». https://lib.iitta.gov.ua/719295/

МАТЕРІАЛИ КОНФЕРЕНЦІЙ

  1. Сухенко, Я. В. (2024). Диверсифікація форматів навчальної діяльності як умова реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачами психологічної освіти. В Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти (с. 94-97). ДЗВО «УМО».
  2. Сухенко, Я. В. (2024). Системна динаміка емпатії в освітньому середовищі професійної підготовки психолога. В Психологічні предиктори соціального розвитку особистості в сучасних умовах освітнього середовища (с. 94-97). НТУ України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».
  3. Лушин, П. В., & Сухенко, Я. В. (2024). Школа екофасилітації як модель інтенсивного навчання психологів в умовах суспільних трансформацій і війни в Україні. В В. Г. Панок (Ред.), Професійна підготовка психологів в Україні: стратегічні завдання (с. 72-77). УНМЦ практичної психології і соціальної роботи.
  4. Лушин, П. В., & Сухенко, Я. В. (2023). Парадокси розвитку освіти в контексті радикальних змін у сфері штучного інтелекту: принцип «інноватики збереження». В Професійний розвиток в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди (PDDig-2023) (с. 81-84). НАПН України ДЗВО "Університет менеджменту освіти".
  5. Лушин, П. В., & Сухенко, Я. В. (2023). Проблема підвищення резильєнтності: екофасилітативний підхід. В Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти (с. 86-91). ДЗВО «УМО».
  6. Лушин, П. В., & Сухенко, Я. В. (2022). Підготовка майбутніх психологів на початку війни в Україні: формат «живої психологічної лабораторії». В Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану (с. 14-18). ДЗВО «УМО».
  7. Сухенко, Я. В. (2021). Міжнародний досвід реалізації проєктного підходу в дослідженні проблеми освітніх траєкторій особистості. В Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти (с. 193-198). ДЗВО «УМО».
  8. Сухенко Я. В. (2019). Вектори дослідження проблеми проєктування педагогічними працівниками індивідуальної освітньої траєкторії. В Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації в умовах трансформації освіти (с. 113–115). ДЗВО «УМО».
  9. Сухенко Я. В. (2019). Передумови реалізації індивідуальної освітньої траєкторії особистості: аналіз нормативно-правової бази. В Міжнародна науково-практична конференція «Психологія в контексті сучасних досліджень проблем розвитку особистості» (с. 63–68)Запоріжжя: Класичний приватний університет.
  10. Sukhenko, Ya. (2019). Education of adults in the modern world: psychology accents. In International scientific conference “Modernization of educational system: world trends and national peculiarities”. (р. 149–151). Izdevnieciba “Baltija Publishing”.

УЧАСТЬ У НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ ЗАХОДАХ

  1. ДЗВО «УМО». (2024, 22 травня). ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану». Київ, Україна.
  2. НТУ України «КПІ імені Ігоря Сікорського» (2024, 21 листопада). Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Психологічні предиктори соціального розвитку особистості в сучасних умовах освітнього середовища». Київ, Україна.
  3. УНМЦ практичної психології і соціальної роботи (2024, 23 квітня). Всеукраїнський круглий стіл «Професійна підготовка психологів в Україні: стратегічні завдання» (с. 72-77). Київ, Україна.
  4. ICSF. (2024, May 21-24). 5th International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters. Kryvyi Rih, Ukraine.
  5. ДЗВО «УМО». (2023, 19 травня). ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану». Київ, Україна.
  6. ICSF. (2023, May 22-26). 4th International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters. Kryvyi Rih, Ukraine.
  7. PDDig.(2023, November 22). ІV Conference on Professional Development in the Digitized Society: Current Trends. Kyiv, Ukraine.
  8. ДЗВО «УМО». (2022, 20 травня). ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах воєнного стану». Київ, Україна.
  9. ICSF. (2022, May 24-27). 3rd International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters. Kryvyi Rih, Ukraine.
  10. ДЗВО «УМО». (2021, 21 травня). Х Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти». Київ, Україна.
  11. ГО УАЕПД, ДЗВО «УМО». (2021, 29 травня) Перший міжнародний онлайн-марафон психологічної допомоги “ECOPSYHELP”. Київ, Україна
  12. ГО УАЕПД, ДЗВО «УМО». (2021, 29 травня). Всеукраїнська онлайн конференція “ЕCOPSYCON”: «Паростки майбутнього у парадоксах буденності», Київ, Україна.
  13. IEEE. (2021, September 21-24). IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES). Kremenchuk, Ukraine.
  14. ДЗВО «УМО». (2020, 19 грудня). ІХ Міжнародна науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти». Київ, Україна.
  15. IEEE. (2020, September 21-25). 2020 IEEE Problems of Automated Electrodrive. Theory and Practice (PAEP). Kremenchuk, Ukraine.

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК

  1. Національна академія педагогічних наук України, Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «НПП університетів, академій, інститутів та викладачі закладів фахової передвищої освіти (коледжів, технікумів), які викладають психологічні дисципліни», 19.02–20.09.2024, 6 ECTS.
  2. Національна комісія зі стандартів державної мови, 2023,Державний сертифікат про рівень володіння державною мовою УМД N0019350, 31.08.2023 р.
  3. Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «Супервізійний курс “Екофасилітативна підтримка професіонала: інтервізія, супервізія, індивідуалізована психологічна допомога – Eco-centered support group for professionals: intervision, supervision, individualized psychological support”», 29.10.2023–04.08.2024, 002/04-08-ESGP, 0,6 ECTS.
  4. Національна академія педагогічних наук України, Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «НПП університетів, академій, інститутів та викладачі закладів фахової передвищої освіти (коледжів, технікумів), які викладають психологічні дисципліни», 20.03-21.10.2023, 6 ECTS.
  5. Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти», короткострокові тематичні програми підвищення кваліфікації (по 0,2 ECTS кожна): «Як виживаємо, коли все звичне руйнується?», 08.02.2023; «Сучасні тенденції психологічної допомоги та нелінійність посттравматичного зростання: Україна – США», 03.10.2023; «Особливості сучасної допомоги екофасилітатора: швидкість, екологічність, нелінійність і перспективність», 16.01.2024; «Штучний інтелект і образ майбутньої психологічної допомоги», 19.02.2024; «Як майбутнє змінює теперішнє: аспект ECPF допомоги», 12.10.2024; 1 ECTS.
  6. Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «Супервізійний курс “Екофасилітативна підтримка професіонала: інтервізія, супервізія, індивідуалізована психологічна допомога – Eco-centered support group for professionals: intervision, supervision, individualized psychological support”», 08.10.2022–30.07.2023, 002/30-07-ESGP, 0,8 ECTS.
  7. World Health Organization, 2023, навчальний курс "Mental health and psychosocial support: Clinical management of rape and intimate partner violence in humanitarian settings", https://openwho.org/verify/xosor-vumil-nevul-daguv-botil
  8. World Health Organization, 2023, навчальний курс «Запровадження охорони психічного здоров'я та психосоціальної підтримки (ПЗПСП) у надзвичайних ситуаціях» https://openwho.org/verify/xolol-tukym-rizys-cecup-racoh
  9. World Health Organization, 2023, навчальний курс «Управління імітаційними навчаннями: вступ до теми» https://openwho.org/verify/xenef-rysyr-kylif-tibuv-funib
  10. Національна академія педагогічних наук України, Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «Використання сервісів Google Workspace for Education для організації дистанційного та змішаного навчання», 30.06.2022, 1 ECTS.
  11. Українська асоціація екологічної психологічної допомоги, ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «Супервізійний курс “Екофасилітативна підтримка професіонала: інтервізія, супервізія, індивідуалізована психологічна допомога – Eco-centered support group for professionals: intervision, supervision, individualized psychological support”», 21.04–24.06.2022, 002/24-06-СК, 0,5 ECTS.
  12. Національна академія педагогічних наук України, Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти», КПК «Викладачі університетів, академій, інститутів, які викладають психологічні дисципліни», 18.12.2020 р., 7 ECTS.

Наукові публікації – Publ. Science, навчальні вебінари з наукометрії «Головні метрики сучасної науки. Scopus та Veb of Science», АС1107/04.12.2020, 1 ECTS.