
Тягур Любомира Миронівна
ORCIDiD: https://orcid.org/0000-0001-5106-2920
Скопус/Веб: https://www.webofscience.com/wos/author/record/ADY-2892-2022
Профіль о у GoogleScholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=4uMHaM0AAAAJ&hl=uk
Сторінка у Електронній бібліотеці НАПН України https://lib.iitta.gov.ua/id/user/10925
ОСВІТА
Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, спеціальність «Психологія», кваліфікація бакалавр психології (2002).
Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, спеціальність «Психологія», кваліфікація психолог, викладач психології (2003).
ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», спеціальність «Педагогіка вищої школи», магістр, кваліфікація викладач університетів та вищих навчальних закладів (2013).
ДЗВО «Університет менеджменту освіти», аспірантура, PhD з психології (2022).
ДОСВІД РОБОТИ
ВСП "Гуманітарно-педагогічний коледж Мукачівського державного університету, викладач психології
2006 — 2022 рр.
Мукачівський державний університет,
асистент кафедри теорії та методики дошкільної освіти
2019 — 2021 рр.
Національний авіаційний університет,
доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти факультету лінгвістики та соціальних комунікацій
2022 – 2023
ДВНЗ «Ужгородський національний університет», доцент кафедри психології факультету суспільних наук
2023 (вересень-грудень)
ДЗВО “Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, доцент кафедри психології та особистісного розвитку Навчально-наукового інституту менеджменту та психології
2023 по т.ч.
Загальний стаж роботи – понад 25 років;
Педагогічний стаж – 15 років
Стаж науково-педагогічної діяльності – 4 роки
ЧЛЕНСТВО В РЕДАКЦІЙНИХ КОЛЕГІЯХ
Член редакційної колегії:
Міжнародні наукові журнали (включені в: IndexCopernicus, GoogleScholar):
1. «Modern engineering and innovative technologies», www.moderntechno.de, Німеччина; Дата початку співпраці: Серпень, 2024.
2. «SWorldJournal», www.sworldjournal.com, Болгарія Дата початку співпраці: Серпень, 2024.
Член організаційного комітету:
Міжнародних науково-практичних конференцій та симпозіумів (Україна, Болгарія, Україна, Болгарія, Німеччина, США), які проводяться в рамках наукового проекту SWorld www.proconference.org, https://desymp.promonograph.org Дата початку співпраці: Серпень, 2024.
НАУКОВЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ
ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙЧлен робочої групи
з розробки професійного стандарту «Інструктор з просторового орієнтування та мобільності» Наказ НАК «Про направлення Висновку до проєкту професійного стандарту» №02/01.01_09/1890 від 08.11.2024
ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Експерт з акредитації кваліфікаційних центрів НАК
Голова Осередку Української асоціації організаційних психологів та психологів праці у Закарпатській обл.
Член ГО "Центр суспільних інновацій та партнерства "УСПІХ"
Тренер Центру професійного зростання «PsyUpgrade»
Психологічне консультування внутрішньо-переселених громадян згідно ініціативи ГО «Волонтери Закарпаття», одна з ініціаторів проекту «Лагідна українізація» для вимушено переміщених осіб, що проводився спільно з ГО «Волонтери Закарпаття» та ГО «Мукачево – місто майбутнього»
ПРОЄКТИ (у т.ч. міжнародні)
Учасник міжнародного наукового проекту:
SWorld (Україна, Молдова, Болгарія, Німеччина та ін.). Дата початку співпраці: Серпень, 2024.
Експерт літньої школи
для представників/-ць органів місцевого самоврядування та директорів центрів надання соціальних послуг за спеціально розробленою програмою «Соціальне партнерство у системі надання соціальних послуг на рівні громад» (с. Тарашани 02-07.06.2024) реалізована за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Європейського Союзу, наданої в межах проєкту «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні» Центром професійного зростання «PsyUpgrade» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх»
Експерт
1. Школи з ефективного менеджменту соціальної роботи та системи соціальних послуг у територіальній громаді (Одеса, 26 – 31 серпня 2024 року) Школу організовано та проведено за сприяння Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні та фінансової підтримки Уряду Швеції.
2. Курси підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» (21 травня – 29 травня 2024 року) За сприяння Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в рамках проєкту «Підтримка спроможності системи соціального захисту населення щодо реєстрації внутрішньо переміщених осіб»
3. Курси підвищення посадових осіб органів місцевого самоврядування та фахівців соціальної роботи у сфері соціального захисту Чернівецької області за спеціальною професійною (сертифікатною) програмою «Діяльність громад у забезпеченні права громадян на соціальний захист» організовано за сприяння Агентства ООН у справах біженців спільно з Центром професійного зростання «PsyUpgrade» у співпраці з ДЗВО «Університет менеджменту освіти «НАПН України» та громадською організацією «Центр суспільних інновацій і партнерства «Успіх» Проєкт реалізується в рамках підтримки місцевої системи соціального захисту для допомоги внутрішньо переміщеним і особам, постраждалим від конфлікту
НАУКОВІ ПРАЦІ ЗА ОСТАННІ 5 РОКІВ
Статті у періодичних наукових виданнях,
проіндексованих у базах даних Web of Science Core Collection1. Shevtsova, O., Tiahur, L., Tsyhaniuk, L., Kachurynets, S., & Bodnaruk, I. (2024). The role of art education in personality development. Revista Amazonia Investiga, 13(74), 143-155. https://doi.org/10.34069/AI/2024.74.02.12 Індексовано 2024-06-24
2.Knysh, I., Tiahur, L., Ivanova, V., Vasiutynska, Y., & Shovsh, K. (2023). Features of training specialists using innovative approaches. Amazonia Investiga, 12(62), 230-239. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.23 (Web of Science) Індексовано 2023-06-25
3. Palshkov, K., Kochubei, O., Tsokur, O., Tiahur, V., Tiahur, L., Filimonova, T., & Kuzminskyi A. (2022). The Role of Fundamentalization of Education in Improving the Future Specialists Professional Training with Usage of Multimedia Technologies. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 22(9), 95-102. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.15 (Web of Science) Індексовано 2022-10-31
Статті у фахових виданнях категорії «Б»
1. Тягур Л.М., Бергхауер-Олас Е. Л. Професійна мотивація майбутнього психолога під час війни. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2024. № 4(38) 2024. С. 1069-1084 https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-4(38)-1069-1084
2. Тягур Л.М. Дослідження самоефективності викладачів закладів фахової передвищої освіти. / Л. Тягур // Перспективи та інновації в науці. (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»): журнал. 2023. № 9 (27) 2023. – С. 595-609 https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-9(27)-595-609 (Фахове видання категорія Б)
3. Тягур Л.М. Мотиваційні чинники особистісного зростання викладачів / Л. Тягур // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 124-132 https://doi.org/10.18372/2411-264X.21.17100 (Фахове видання категорія Б)
4. Тягур Л. М. (2021). Дослідження рівнів самоактуалізації викладачів закладів фахової передвищої освіти. Вісник післядипломної освіти, Серія «Соціальні та поведінкові науки», 17(46), 89-102. https://doi.org/10.32405/2522-9931-2021-17(46)-89-102 (Фахове видання категорія Б)
5. Тягур Л. М. (2021). Особливості самоактуалізації викладачів закладів фахової передвищої освіти з різними рівнями психологічної безпеки освітнього середовища. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи: зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 3 (56.2), 26-41. https://doi.org/10.33216/2219-2654-2021-56-3-2-26-41 (Фахове видання категорія Б)
6. Тягур Л. М. (2021). Програма сприяння самоактуалізації викладачів педагогічних коледжів в умовах психологічної безпеки освітнього середовища. Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи: зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 3 (56.3), 5-21 https://doi.org/10.33216/2219-2654-2021-56-3-3-5-21 (Фахове видання категорія Б)
7. Тягур Л. М. (2021). Психологічна безпека освітнього середовища для викладачів педагогічних коледжів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IX (100), 256, 73-76. (Будапешт, Угорщина) https://doi.org/10.31174/SEND-PP2021-256IX100-15 (Іноземне фахове видання, Будапешт, на українській мові)
Підручники, монографії тощо
1. Збірник тестових завдань з психолого-педагогічних дисциплін для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта /Укладачі: Алмаші О.І., Глагола О.М., Кертис Н.В., Мішкулинець О.О., Синевич І.С., Санто В.В., Тягур Л.М., Феньов Я.І., Фізер Е.К., Янчишина С.Ф. – Мукачево : МДУ, 2019. - 261 с.
2. Методичні рекомендації до написання курсових робіт 012 Дошкільна освіта /Укладачі: Кертис Н.В., Санто В.В., Тягур Л.М., Фізер Е.К., Янчишина С.Ф. – Мукачево : МДУ, 2019. - 261 с.
3. Психологічні аспекти індивідуалізації та диференціації педагогічної взаємодії з дитиною: методичні рекомендації для викладачів та студентів вищих навчальних закладів зі спеціальності «Дошкільна освіта». Мукачево, 2020. – 133 с.
УЧАСТЬ У НАУКОВО-ПРАКТИЧНИХ ЗАХОДАХ
- Тягур Л.М., Тягур В.М. Екосистемний підхід до психологічної підтримки в освітньому середовищі. Міжнародна науково-практична конференція «Забезпечення психологічної підтримки та адаптації українців у повоєнний період». 21-22 листопада 2024 року, Київ
- Тягур Л.М. Творчість як внутрішній ресурс особистості. Вектори соціальної, організаційної та економічної психології [Електронне видання] : тези доп. IIІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 23 лют. 2024 року) / відп. ред. С. Миронець. Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2024. С. 317-319
- Тягур Л.М. Арт-терапія в роботі з дітьми дошкільного віку. Наука і освіта в глобальному та національному вимірах: виклики, загрози, перспективи розвитку : зб. наук. праць за матер. ІІІ міжнародної наук.- практ. конф. (Полтава, 22-23 лютого 2024 р.) / за ред. Л. О. Данильчук. Полтава : в-во ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2024. Том ІІ. С. 181-185
- Тягур Л. Професійна мотивація як чинник самоактуалізації викладача. Збірник наукових праць Актуальні проблеми вищої професійної освіти, Київ, Національний авіаційний університет, 2023. С. 70-71
- Тягур Л. Психологічна безпека майбутнього психолога як чинник професійної мотивації. Професійний розвиток в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди (PDDig‐2023) у змішаному форматі: матеріали IV науково‐практичної конференції / наук. ред. М.О. Кириченко, І.Г. Отамась, Т.М. Сорочан. Київ : НАПН України ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2023. с. 159-160.
- Тягур Л.М. Особливості використання форм та методів дистанційного навчання під час вивчення дисципліни «Основи психологічного тренінгу». ІІІ Міжнародна науково-практична конференція Дистанційна освіта: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти. (ISSN 2786-5495 online), Київ: НАУ, 2023. С.413-418
- Тягур Л.М. Самоефективність викладачів закладів фахової передвищої освіти. Збірник тез Міжнародного науково-практичного симпозіуму «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія», 23-24 серпня 2022 р. за заг. ред. З. П. Ленів. Львів, 2022. С. 327-331
- Тягур Л.М. Самоактуалізація викладача в професійній діяльності. Збірник тез доповідей VІ Міжнародної науково-практичної конференції: Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції. Мукачево: Вид-во МДУ, 2022. С.343-345
- Тягур Л.М.. Особливості здатності до саморозвитку викладачів закладів фахової передвищої освіти Сучасні тенденції розвитку науки й освіти в умовах поглиблення євроінтеграційних процесів : збірник тез доповідей за матеріалами ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Мукачево: Вид-во МДУ, 2022. С.297-299
- Тягур Л.М. Використання засобів самоуправління для реалізації основних функцій самоменеджменту Матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції «Психолого-педагогічні передумови успішності функціонування особистості в інформаційному суспільстві», Дніпро: Журфонд, 2022. С.173-175
- Тягур Л.М. Актуальність дослідження проблеми самоактуалізації в освіті. Збірник тез доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції: Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції. Мукачево: Вид-во МДУ, 2021. С. 309-311.
- Тягур Л.М. Психологічна безпека освітнього середовища викладачів педагогічного коледжу в залежності від стажу, статі та напряму освіти викладача. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції: Науковий потенціал та перспективи розвитку психологічних наук. Львів: Видавничий дім «Гельветика», 2021, С. 29-33.
- Тягур Л.М. Особливості підтримки психологічної безпеки викладача коледжу в умовах пандемії. Матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти». Київ: ДЗВО «УМО», 2020, С. 203-207.
- Тягур Л.М. Вплив психологічної безпеки освітнього середовища на педагогічну діяльність викладача коледжу. Збірник матеріалів VIII Міжнародної науково-практичної конференції: Психолого-педагогічний супровід професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців в умовах трансформації освіти. Київ: ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2019. С. 115-119.
- Тягур Л.М. Стрес у педагогічній діяльності викладача. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції: Актуальні проблеми психології стрес-менеджменту. Черкаси: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2019. С. 107-110
- Тягур Л.М., Горват А. К. Роль мотивації в управлінні професійним розвитком вчителів початкової школи. Збірник тез доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції: Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції. Мукачево: Вид-во МДУ, 2019. С. 124-126.
- Тягур Л.М., Горват А. К. Професійний розвиток як чинник самоактуалізації вчителів початкової школи. Збірник тез доповідей ІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції: Актуальні проблеми навчання і виховання в умовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторах. Мукачево: МДУ, 2019. С. 267-270.
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК
- Навчання за сертифікаційною програмою базового навчання у Всесвітній організації Позитивної та транскультуральної психотерапії, присвоєна кваліфікацію «Базовий консультант позитивної психотерапії» Сертифікат UKR-294-2024 від 21.05.2024 Вісбаден, Німеччина (200 годин теоретичної та практичної підготовки)
- Підвищення кваліфікації за категорією «Викладачі-тьютори (організатори) дистанційного навчання університетів, академій, інститутів» (Свідоцтво СП35830447/1625-24 від 20.09.2024 р.). 180 годин
- Навчання на курсах новітньої техніки в Міжнародній Психологічній асоціації Проективних Методик Курс «Нейромоделювання технікою нейрографіки» (Сертифікат №5071 від 26.09.24). 30 годин
- Корострокова онлайн-програма підвищення кваліфікації за темою: «Психодіагностика в інтересах ефективності освітнього публічно-управлінського процесів» Сертифікат № 137/20.09.2024. 6 годин
- Міжнародний літній табір позитивної психотерапії Self-disccovery, організатор Південноукраїнський інститут психології, психотерапії і управління, Всесвітня асоціація позитивної та трансккультуральної психотерапії В обсязі 60 годин (2 кредити ЄКТС) сертифікат від 12.07.2023
- Навчальний курс онлайн "Психологічне консультування з метафоричними асоціативними картами" з 5.03.2024 по 28.03.2024 (Обсяг курсу - 30 академічних годин, 1 кредит ЄКТС) Сертифікат No3907 від 28.03.2024р.
- Навчальний курс для тренерів “Як підвищити ефективність та результативність освітніх заходів з міжнародногого гуманітарного права для публічних службовців» 1 кредит кредит ЕСТS / 30 год. Сертифікат від 03.02.24
- Підвищення кваліфікації «Психічне здоров’я фахівців психологічних служб: виклики й практика збереження» 0, 2 кредиту ЕСТS / 6 год. Сертифікат 5534/23Д від 10.10.23
- Підвищення кваліфікації: дистанційний курс «Зміцнення потенціалу практичних психологів»1,5 кредита ЕСТS Сертифікат № MHPSS-0726-8756-0630 від 15.09.2023
- Курси підвищення кваліфікації за програмою «Педагогічна освіта та освіта дорослих: національний і європейський вимір», організатор Центр неперервної освіти у співпраці з фахівцями кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» при ІПООД імені Івана Зазюна НАПН України та Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зазюна НАПН України з 16 листопада по 12 грудня 2022 року. В обсязі 180 годин (6 кредитів ЄКТС) Сертифікат №16112112/16 від 22.12.22
- Курси за освітньою програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії» (за дистанційною формою), що проводилася МОН України та «Академією цифрового розвитку» м. Київ, обсягом 15 годин / 0,5 кредита, 12-22 листопада 2020 року, сертифікат № БС 02859.
СТАЖУВАННЯ
1. International institute of inclusion, Universitas Comeniana Bratislavensis, Ужгородський національний університет, Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міжнародне стажування впродовж 23.08-24.09. 2022 р., обсягом 30 год. /1 кредит ECTS, в рамках роботи Міжнародного науково-практичного симпозіуму «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія» Сертифікат № IS-2022/38
2. Міжнародне стажування: «FUNDRAISING AND ORGANIZATION OF PROJECT ACTIVITIES IN EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS: EUROPEAN EXPERIENCE (ФАНДРЕЙЗИНГ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД) end has developed his educational project on the topic Cross-cultural Communication as Factor of Unity and Tolerance between Different Ethnolinguistic, Religious, and Gender Groups (Міжкультурна комунікація як чинник єдності та толерантності між різними мовно-етнічними, релігійними та ґендерними групами)» (Польща – Україна), learning result: development of professional competencies, amount: 180 hours / 6 ECTS credits, internship period: from April 24 to May 30, 2021, series end registration number: SZFL-000198.