Методика та стандарти проєктного менеджменту
Рівень вищої освіти: другий (магістерський)
Галузь знань: 07 Управління та адміністрування
Спеціальність: 073 Менеджмент
Освітньо-професійна програма: Управління проєктами
Статус: ОК8 – дисципліна циклу обов’язкових освітніх компонент
Форма навчання: денна, заочна
Рік, семестр: 1, 1
Викладацький склад: Бережна Г.В., к.е.н., доцентка, доцентка кафедри публічного управління і проєктного менеджменту; Мельник Ю.В., к.ю.н., доцент кафедри публічного управління і проектного менеджменту
Мова викладання: українська
Мета навчальної дисципліни: формування у зобувачів вищої освіти знань і вмінь використання сучасного проєктного інструментарію до вирішення завдань розвитку систем різних рівнів, орієнтації процесів управління на досягнення кінцевих результатів з мінімальними витратами часу та коштів; засвоєння методології управління проєктами як ефективного сучасного інструментарію управління часовими, ресурсними, витратними, якісними параметрами проєктів.
Основні завдання навчальної дисципліни:
– оволодіння систематизованими знаннями з основ розробки та обгрунтування концепції проєкту, методики оцінки ефективності проєкту, планування проєктної діяльності, прийняття проєктних дій, прийняття проєктних рішень, виконання проєктних дій відповідно до адаптованої методології та застосованих стандартів;
– формування у здобувачів навичок з проведення аналізу методологій проєктного менеджменту та прийняття обґрунтованих рішень про вибір методології та стандартів відповідно до визначених цілей, вимог та контексту.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Методика та стандарти проєктного менеджменту» здобувачі вищої освіти мають набути загальних компетентностей (ЗК):
– ЗК2.Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
– ЗК3. Навички використання інформаційно-комунікаційних технологій;
– ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
В процесі вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти мають набути також певних спеціальних (фахових) компетентностей (СК):
– СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, у тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
– СК5.Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
– СК7. Здатність розробляти проєкти та управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
Програмні результати навчання:
– ПР3. Проєктувати ефективні системи управління організаціями;
– ПР. Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Методика та стандарти проєктного менеджменту» здобувачі вищої освіти повинні:
знати:
– фундаментальні засади проєктного менеджменту та вимоги бізнесу;
– методології управління проєктами та сучасні методи управління проєктами;
–найкращі практики та інструменти управління проєктами;
–теоретичні основи, методології та підходи проєктного менеджменту на засадах міжнародних стандартів;
–основні концепції, поняття, методи і підходи, які використовуються у світовій практиці проєктного менеджменту.
–сутність, основні принципи та особливості запровадження гнучких методологій управління проєктами;
–рівні та основні моделі зрілості управління проєктами;
–основні стандарти Інституту управління проєктами (РМІ);
–стандарти Міжнародної асоціації управління проєктами (IPMA);
–стандарти Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) серії 21500;
–причини, переваги та особливості адаптації (тейлорінгу) методології для потреб конкретного проєкту.
уміти:
–використовувати єдину мову проєктного менеджменту, зрозумілу у всьому світі;
–успішно виявляти та розвязувати проблеми в проєктах на всіх стадіях його життєвого циклу;
–застосовувати найкращі практики та інструменти управління проєктами;
–впорядковувати хаос будь-якого ступеня на своїх проєктах;
–розробляти цілі, задум, бізнес-кейс, статут, життєвий цикл і WBS проєкту;
–будувати ефективні та працюючі процеси при організації та виконання проєктів;
–знаходити оптимальний метод для реалізації проєкту та визначати ключовий фактор проєкту;
–визначати й оформляти критерії успіху і невдачі проєкту залежно від обраної методології та запроваджених стандартів управління проєктами;
–визначати віхи проєкту, авторизувати та запускати проєкт на виконання;
–ідентифікувати ризики проєкту, планувати заходи реагування на ризикові події та приймати рішення на основі карти ризиків;
–управляти в умовах обмежених ресурсів, проводити переговори з командою проєкту та вирішувати ресурсні конфлікти;
–використовувати різні прийоми візуалізації та структурування інформації для прийняття управлінських рішень;
–складати звітність проєкту на основі S-кривих і списку віх;
–підбивати підсумки, аналізувати накопичений досвід і завершувати проєкти.
Обсяг курсу: 180 годин (6 кредитів)
Форма підсумкового контролю: екзамен.