Андрощук І. М. Наукові підходи до змісту управління розвитком про-фесійної компетентності вчителя-філолога в міжатестаційний період

Розглядаються наукові підходи до змісту післядипломної педагогічної освіти, в умовах якої відбувається ефективне управління розвитком професійної компе-тентності вчителя-філолога в міжатестаційний період. Ключові…

Бандура Ю. Б. Наукові підходи до опису рівнів сформованості про-фесійної компетентності викладачів іноземної мови вищих військових навчальних закладів

Розглядаються проблеми неоднозначних поглядів на виокремлення рівнів й критеріїв сформованості професійної компетентності викладача іноземних мов ви-щих військових навчальних закладів (ВВНЗ). Ключові слова: професійна…

Бугайчук К. Л. Деякі аспекти охорони та реалізації авторських прав розробників дистанційних курсів

Присвячено проблемам правового регулювання, практичної реалізації та охо-рони авторського права викладачів вищих навчальних закладів України, які розроб-ляють дистанційні курси. Автором сформульовані практичні…

Веліховська А. Б. Підвищення рівня професійної майстерності вчи-телів математики за очно-дистанційною формою навчання засобами веб 2.0

Обґрунтувано ефективність використання сервісів Веб 2.0 для підвищення рівня професійної майстерності вчителів математики в системі післядипломної педагогічної освіти та розглянуто форми і методи мережної взаємодії…

Гавлітіна Т. М. Науково-дослідна експериментальна робота роіппо: системний підхід

Відображено загальні рекомендації управління науково-педагогічними досліджен-нями, розкрито практику науково-дослідної експериментальної роботи в обласному ІППО на засадах системного підходу та подано інноваційні…

Гедиш О. М. Проблема розвитку професійної компетентності май-стрів виробничого навчання у післядипломній педагогічній освіті

Розглядаються деякі підходи до проблеми розвитку професійної компетент-ності майстрів виробничого навчання у післядипломній педагогічній освіті, а також до моделювання професійної компетентності зазначеної…

Гладуш В. А. Із досвіду розроблення навчальних матеріалів для дис-танційного навчання

Розглянуто досвід розроблення навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання в деяких вищих навчальних закладах Росії та України, який доцільно упроваджувати в систему післядипломної освіти педагогічних…

Дідух М. Г. Педагогічні умови формування технологічної компетент-ності майбутніх фахівців туризму у процесі професійної підготовки

Показано педагогічні умови формування технологічної комптетентності у майбутніх фахівців туризму та розкрито поліфункціональний характер змісту їх-ньої професійної діяльності. Визначено функціональну модель…

Драч І. І. Особливості реалізації функцій управління професійною під-готовкою майбутніх викладачів вищої школи на засадах компетент-нісного підходу

редставлено класифікацію функцій управління компетентнісно орієнто-ваною професійною підготовкою майбутніх викладачів вищої школи. Обґрунтовано виділення в їх складі функцій управлінського циклу та…

Жосан О. Е. Становлення вітчизняної навчальної лексикографії у контексті розвитку теорії навчальної літератури (60–80 рр. ХX ст.)

озглядаються проблеми науково-методичного забезпечення створення і функціонування навчального словника як виду шкільної навчальної літератури. Автор досліджує процес виокремлення навчальної лексикографії із загальної…

Котикова О. М. Методологічні підходи до розроблення системи практико-зорієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів

Проаналізовано методологічні підходи до розроблення системи практико зо-рієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів. Ключові слова: підхід, система, психолого-педагогічна підготовка майбутніх…

Лапшина І. С. Електронний підручник як засіб управління самостій-ною роботою учня

Проаналізовано методологічні підходи до розроблення системи практико зо-рієнтованої психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів. Ключові слова: підхід, система, психолого-педагогічна підготовка майбутніх…

Линьова І. О. Використання методу моделювання у системі після-дипломної педагогічної освіти

Висвітлюється досвід експериментальної Програми підвищення кваліфікації керівників НЗ м. Києва Київського університету імені Бориса Грінченка. Розкри-вається сутність процесуальної моделі підготовки керівників…

Ляхоцька Л. Л. Науково-педагогічна школа як осередок інноваційних процесів у системі післядипломної педагогічної освіти

Розглянуто інваріантні риси наукової школи, які дають змогу відрізнити цей тип наукового співтовариства від інших його видів. Зроблено спробу проаналізу-вати в рамках наукової діяльності Університету менеджменту освіти…

Ляхоцька М. В. Валеологічна освіта школярів як умова збереження та зміцнення їхнього здоров’я

Розглянуто психолого-педагогічні підходи до проблеми здоров’я і розвитку особистості в системі шкільної освіти. Автором зроблений акцент на формування педагогами, батьками, медиками у дітей світогляду,…

Ляхоцький В. П., Ляхоцька М. В., Ляхоцька А. В. Післядипломна пе-дагогічна освіта: документальне забезпечення наукових досліджень

Розкривається значення документа як джерела інформації, його місце та роль у науково-дослідній роботі, висвітлюються основоположні питання документо-знавства: походження, визначення ознак, сутності документа, його…

Мариновська О. Я. Технологія організації самостійної роботи у си-стемі підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Розкрито методологічні та теоретичні основи технології організації само-стійної роботи слухачів в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Ключові слова: технологія, самостійна робота,…

Маслов В. І. Тенденції функціонування освіти в Україні та їх вплив на управління загальноосвітніми навчальними закладами

Показуються провідні тенденції, які притаманні освіті України на сучасному етапі державотворення, їх вплив на зміст, стратегію управління навчальними закладами. Докладно розкриті зв’язки між тенденціями та…

Мельник Н. А. Наукове обґрунтування та нормативно-правові засади ді-яльності й управління освітнього округу в сучасних умовах

Науково обґрунтовуються засади діяльності й управління освітнього округу як ключового елемента реформування національної системи освіти, аналізується нормативно-правового забезпечення освітнього округу. Ключові слова.…

Оліфіра Л. М. Професійнa управлінськa компетентність керівників пе-дагогічних внз І–ІІ рівня акредитації

На основі результатів констатувального експерименту розкриваються особливості професійної управлінської компетентності керівників педагогічних ВНЗ І–ІІ рівня акредитації. Визначаються типи цих керівників щодо…

Осадчий В. В. Соціальні інтернет-мережі як засіб дистанційного нав-чання

Аналізуються можливості соціальних мереж у організації дистанційного нав-чання. Описано освітні додатки основних світових соціальних мереж («ВКон-такте», Facebook), що можуть стати в нагоді дистанційному…

Покроєва Л. Д., Кравченко Г. Ю. Інноваційні підходи в організації навчання дорослих в системі післядипломної педагогічної освіти

озкрито інноваційні підходи в навчанні та значення ефективних форм орга-нізації навчання дорослих з питань формування професійної компетентності в умовах післядипломної педагогічної освіти. Ключові слова: післядипломна…

Ріктор Т. Л. Проблема супроводу обдарованої особистості в сучас-них умовах

Запропонована концептуальна багаторівнева модель супроводу обдарованої особистості, яка є основою формування нової ідеології реформування освіти, що, у свою чергу, пов’язано із розвитком та удосконаленням вищого…

Родигіна І. В. Оновлені державні стандарти початкової та базової і повної загальної середньої освіти: компетентнісний вимір

Визначаються провідні особливості оновлених Державних стандартів почат-кової та базової і повної загальної середньої освіти, порівнюються їх принципові положення з попередніми стандартами та співвідносяться положення…

Самойленко О. М. Дистанційне навчання як науково-педагогічна проблема

Розглянуто дистанційне навчання як науково-педагогічну проблему в умовах сучасних реалій. Уточнено тлумачення поняття «дистанційне навчання» і окрес-лено проблеми, що виникають в умовах застосування…

Сидоренко В. В. Діагностика розвитку педагогічної майстерності сло-весника-україніста як інноваційний вектор надання якісних маркетин-гових послуг у післядипломному просторі

Присвячено розробленню інноваційної гнучкої, мобільної, ефективної системи з її ознаками організаційного, психолого-андрагогічного та науково-методичного супроводу розвитку педагогічної майстерності вчителя української…

Торба Ю. І. Педагогічна майстерність, мистецтво викладання та твор-чий потенціал інженера-педагога

деться про те, що мистецтво викладання (педагогічна майстерність) та творчий пошук є основою успіху у педагогічній діяльності. Ключові слова: педагогічна майстерність, творчість, інженер-педагог. Говорится о том,…

Трішин Ф. А., Жигайло О. М., Трач О. Р. Удосконалення навичок з авто-матизації бізнес-процесів з використанням мережевих технологій

Досліджуються підходи до вдосконалення навичок з автоматизації бізнес-процесів у дистанційній освіті з використанням мережевих технологій, таких як веб-сайт ВНЗ та веб-тренажери. Ключові слова: дистанційна освіта,…

Федірко Ж. В. Навчання вчителів географії в системі післядипломної освіти за програмою підготовки до інноваційної діяльності

Подаються зміст програми підготовки вчителів географії до інноваційної діяльності в системі післядипломної педагогічної освіти та результати її експе-риментальної перевірки. Автор доводить, що впровадження програми…

Хрипун В. І. Деякі аспекти організаційно-методичного супроводу про-фесійного саморозвитку педагогічного працівника дошкільного навчаль-ного закладу

Розглянуто деякі аспекти організаційного та методичного супроводу профе-сійного саморозвитку педагогічного працівника, схарактеризовано завдання та критерії ефективного організаційно-методичного супроводу професійного…